וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 15% ברווח הנקי לוואלה

מאת יובל מעוז ומעיין כהן

12.11.2008 / 8:03

ההכנסות ברבעון השלישי צמחו ב-10.9%; מנכ"ל וואלה ישועה מזהיר: "המשבר עלול להביא לירידה בתקציבי הפרסום"



>> "לא ברורה עדיין ההשפעה של המשבר הכלכלי על היקפי השימוש באינטרנט על ידי גולשים" - כך כותבת וואלה בדו"חותיה לרבעון השלישי של השנה, אך מתוצאותיה לרבעון היא יכולה לשאוב עידוד: החברה סיימה את הרבעון עם עלייה של 14.9% ברווח הנקי ל-4.5 מיליון שקל, לעומת 3.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות וואלה צמחו ברבעון השלישי ב-10.9% ל-30.2 מיליון שקל לעומת 27.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה מייחסת את הגידול בהכנסות לגידול בתקציבי פרסום המופנים לאינטרנט ולעליית מחירים בענף. ההכנסות ממגזר המסחר האלקטרוני עלו בכ-3% ברבעון, והסתכמו ב-7.4 מיליון שקל.



הוצאות הפיתוח של וואלה עלו ברבעון ל-2.3 מיליון שקל, לעומת 1.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. גידול זה נבע מעיבוי מחלקת הפיתוח של החברה בעקבות הגידול בפעילות.



הרווח התפעולי של וואלה עלה במיליון שקל ל-6.3 מיליון שקל, לעומת 5.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווחיות התפעולית עלה ל-20.9%, לעומת 19.1% ברבעון המקביל; וצבר ההזמנות ממפרסמים עלה בכ-11% ביחס לרבעון הקודם, ל-17.2 מיליון שקל.



השפעת הטלטלה בשווקים פגעה בוואלה בסעיף המימון, שברבעון המקביל תרם לה לרווח ואילו ברבעון הנוכחי הסב לה הפסד שולי. כמו כן, וואלה רשמה הוצאות מימון של 90 אלף שקל ברבעון לעומת הכנסות של 241 אלף שקל ברבעון המקביל. הצמצום בסעיף המימון נבע בין היתר מתשלום דיווידנד ומירידת ערך ניירות ערך סחירים.



קופת המזומנים של החברה ירדה ב-16.8 מיליון שקל לעומת סוף 2007 ל-32.9 מיליון שקל - זאת, כתוצאה מחלוקת דיווידנד והשקעה בשתי חברות - מקושרים ו-MSN ג'ובס, שהפכה לוואלה ג'ובס. לדברי אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, "נתוני הצפייה של אתר מקושרים המשיכו לעלות בחודשים האחרונים, וכך גם ההכנסות והרווחים ממנו. הצמיחה בהכנסות קשורה גם לעובדה שמדובר בסוג אחר של פרסום עם יכולות מיקוד ופילוח מאוד גבוהות. הצמיחה בהכנסות קשורה גם לעובדה שמדובר בסוג אחר של פרסום עם יכולות מיקוד ופילוח מאוד גבוהות. אנו מאמינים כי קיימת סינרגיה רבה בין אתר מקושרים לוואלה, שתבוא לביטוי בחודשים הקרובים".



ברבעון האחרון השיקה וואלה גם שירות דואר סלולרי, המאפשר גלישה לתיבת הדואר באמצעות המכשיר הנייד. לדברי ישועה, "עד כה, יותר מ-10,000 משתמשים כבר נרשמו לשירות הדואר הסלולרי, ואנו צופים כי המספר ימשיך ויעלה. תחום הסלולר צמח בוואלה בשנה האחרונה במאות אחוזים, והוא צפוי להוות מנוע צמיחה חשוב בשנים הקרובות".



עוד אמר ישועה, כי "המשבר הכלכלי עלול להביא לירידה בתקציבי הפרסום. החברה נקטה בצעדי התייעלות בהתאם (פיטורי כ-14 עובדים, מ"כ), והיא נערכת במקביל לניצול הזדמנויות צמיחה ולמינוף הסינרגיה עם האחזקות החדשות - וואלה ג'ובס והרשת החברתית מקושרים".



ישועה הוסיף כי: "הבחירות בארה"ב מיצבו את האינטרנט ככלי פרסומי ומערכתי דומיננטי. אנו מאמינים כי גם במערכת הבחירות הקרובה בישראל ימלא האינטרנט תפקיד מרכזי. וואלה היא 'מדורת השבט' של האינטרנט הישראלי, והיא צפויה ליהנות מחלק משמעותי של תקציבי הפרסום לבחירות באינטרנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully