וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון מחריף בבריטניה: כלכלנים חוששים שעד תחילת השנה הבאה יפוטרו למעלה מ-2 מיליון איש

ירון הופמן

12.11.2008 / 9:53

4,000 עובדים פוטרו אתמול מענפי התקשורת, הבנייה והתרופות



המיתון בבריטניה לובש פנים עגומות: 4,000 איש איבדו אתמול את מקום עבודתם, לפי דיווח של העיתון "טיימס". כלכלנים חוששים כי עד לתחילת השנה הבאה ייפלטו כ-2 מיליון תושבים בממלכה המאוחדת ממעגל העבודה. נתונים שיפורסמו במהלך היום צפויים להראות על הגידול החד ביותר במספר המפוטרים מאז 1998.



חברת הכבלים והסלולר וירג'ין מדיה הודיעה אתמול על קיצוץ של 2,200 משרות, כולן בבריטניה. יל, המוציאה לאור של "דפי זהב" בממלכה, הודיעה כי היא מוותרת על 10% מכוח העבודה - שהם 1,300 איש. גלקסו סמיתקליין, יצרנית התרופות השנייה בגדולה בעולם, מקצצת 620 משרות. חברת הבנייה טיילור ווימפי שלחה 1,000 עובדים הביתה, ופיטורים צפויים גם בענקית הסלולר וודאפון. הנתונים עתידים לבסס את ההערכה שכל מגזרי הכלכלה סופגים פגיעה במשבר הנוכחי, לאחר שעד כה רוב המשרות שקוצצו באו משורות מפעלי הייצור, חברות הבנייה, המלונות והמסעדות, והמגזר הפיננסי.



ראש הממשלה, גורדון בראון, קרא שוב למדינות אחרות ללכת בעקבות בריטניה, סין וגרמניה ולהעניק תמריצים לכלכלות המקומיות על ידי קיצוצי מסים או הגדלת ההוצאה הממשלתית. התרעמות נרשמה באופוזיצה בבריטניה, על דבריו הסותרים של שר התעסוקה הבריטי, טוני מקנולטי, שטען כי יש להעלות מסים כדי לפצות על הירידה בהכנסות הממשלה "בטווח הארוך".



הבנק המרכזי של בריטניה צפוי היום להוריד את תחזית הביצועים הכלכליים לשנה הבאה ולהצביע על צמיחה שלילית משמעותית, דבר שעשוי לפתוח דרך להורדת ריבית נוספת, אולי אפילו לפני חג המולד המתקרב. כך לפי "טיימס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully