וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפרד אקירוב: חברות הדירוג אשמות במשבר

יובל מעוז

12.11.2008 / 10:26

לדבריו, החברות העניקו לאג"חים דירוג גבוה מאוד ללא הצדקה, וכיום הן מתקנות את עצמן. "יש להוריד את הריבית בעוד 1%-1.5%"

"אני חושב שנגיד בנק ישראל עושה עבודה מצוינת בימים אלה והוא צריך להוריד את הריבית ב-1% ואפילו ב-1.5% עוד החודש". כך אמר אלפרד אקירוב בוועידת ראש הממשלה הנערכת הבוקר בירושלים. "הורדת הריבית תיצור עליית ערך הדולר והיצוא יוכל להתקיים בצורה רווחית ולא להיכנס לחוסר תעסוקה ולפיטורים. מפעל שנסגר לא נפתח שוב. המשק במיתון, ואם לא יורידו את הריבית הוא ייכנס במיתון יותר עמוק".

אקירוב הוסיף ואמר כי "נכתב הרבה על מי אשם במשבר הנוכחי. חברות הדירוג הן האשמות העיקריות במה שקרה. הן דירגו ב-AAA ואחרי שנה הן מדרגות את האג"ח ב-B. שום דבר לא השתנה. אותן חברות היו צריכות להיות מדורגות כבר אז ב-B. רק יכול להיות נס שהחברות יכולות להצליח ולהחזיר את הכסף. רוב הכסף או מחציתו הושקע בכלכלה המקומית ולא בארץ".

"על המדינה לתת ערבות לכל הבנקים הישראליים. אין סכנה שהבנקאות הישראלית תגלוש למשברים. בשנות השמונים המדינה נתנה ערבות והלאימה את הבנקים ואין סיבה לא לעשות את זה היום. צריך לתת הלוואות בשוק המקומי לערבות המדינה.

"מהעוני ניתן לצאת רק דרך החינוך ולא דרך מענקים", אמר אקירוב, "מענקים לעניים מנציחים את העוני. עם מענקים לא עובדים. זה לא בושה להיות נגר או איש בנייה. רק לא להיכנס למעגל העוני. הכסף הגדול של הממשלה שתקום צריך להיות מושקע בחינוך ותוך עשר שנים לא יהיה עוני בארץ. לא צריך לחכות לרגע האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully