וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוון אימג'ן סוגרת רבעון מצויין ועוברת לרווח תפעולי; הרווח הנקי קפץ ב-24% ל-2.1 מיליון דולר

רותם סלע

12.11.2008 / 10:11

המכירות באסיה כמעט הוכפלו לעומת הרבעון הקודם בשל גידול במכירות ביפאן ובאוסטרליה


חברת הציוד הרפואי מדווחת על קפיצה של 12% בהכנסותיה ל-31.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2008, לעומת 27.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי קפץ ב-24% לעומת הרבעון המקביל ל-2.1 מיליון דולר. אך דומה שהסעיף החשוב ביותר הוא הרווח התפעולי, שבו ברבעון המקביל החברה רשמה הפסד תפעולי של 200 אלף דולר, עברה לרווח תפעולי של 0.8 מיליון דולר. חלק ניכר מרווחיה של גיוון עדיין מגיע מרווחי מימון, אך בשנה וברבעון האחרון מצליחה החברה להציג רווחים גם מפעילותה השוטפת.

62% ממכירותיה של גיוון אימג'ינג, המייצרת גלולות וידיאו המסייעות באבחונן של מחלות פנימיות וחוסכות התערבויות כירורגיות, מתבצעות בארה"ב, והסתכמו באזור זה ב-18.2 מיליון דולר. החברה הצליחה למכור 56,100 גלולות וידיאו ברבעון השלישי, עלייה של 21% במחזור הגלולות שנמכרו ברובן בארה"ב. עם זאת, את הצמיחה הגבוהה ביותר במכירות הצליחה החברה להשיג דווקא באסיה, שם "כמעט והוכפלו מכירותיה של הגלולה". גיוון מייחסת את רוב הגידול במכירות באזור זה לעלייה במכירות החברה ביפאן ובאוסטרליה.

בתחילת ספטמבר האחרון הצליחה המתחרה הבולטת של גיוון, חברת אולימפוס, להשיג דריסת רגל בשוק היפאני כשקיבלה אישור לשווק את גלולת הוידיאו שלה ביפאן. גיוון עצמה קיבלה אישור לשווק את הגלולה בשוק היפני רק באפריל 2007. יובל ינאי, סמנכ"ל הכספים של החברה, העריך אז בשיחה עם TheMarker כי נראה שהחברה לא תצליח להשיג שליטה בשוק היפאני כפי שהשיגה בשוק האירופי והאמריקאי לאור החדירה המהירה של החברה.

על רקע העלייה בהיקפי הפעילות גדלו גם הוצאותיה של החברה. גיוון הגדילה את הוצאותיה על מחקר ופיתוח ב-64% ל-3.5 מיליון דולר ברבעון השלישי לעומת 2 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל. עלייה צנועה יותר ניכרה בסעיף השיווק שם הציגה החברה גידול של 11.5% בהוצאות שצמחו ל-14.6 מיליון דולר.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully