וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך להוריד את הריבית ל-2% לפחות"

נתן שבע

12.11.2008 / 11:32

שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה: מרבית המדינות עסוקות בהגדלת חבילות הסיוע, בעוד בישראל הממשלה לא נוקפת אצבע

"בנק ישראל יצטרך להמשיך להפחית הריבית ל-2% לפחות", אומר שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה. "להערכתינו הריבית במשק אפילו צריכה לרדת ל-0.5%-0.75% על מנת להביא לפיחות השקל". בנק ישראל הפתיע אתמול כשהודיע כי יוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 3% בלבד - הרמה הנמוכה ביותר אי פעם.

"ציפיות האינפלציה ממשיכות לרדת, ויש חשש כי המשק יעבור להאטה כלכלית או למיתון בעקבות השפעות המשבר במדינות המערב, כותב מעוז. "מרבית אומות העולם עסוקות בהגדלת חבילות הסיוע למשקיהן בשיעורי עתק, בעוד שבישראל הממשלה אינה נוקטת אצבע. מסיבה זו בנק ישראל החליט לפעול בתחום היחיד לו הוא אחראי - הריבית. מכאן ההפחתה האגרסיווית בריבית", אמר.

"בנק ישראל העמיד את נושא הצמיחה בראש, כאשר היעד השני של בנק ישראל הוא היציבות הפיננסית של מערכת הבנקאות. בנק ישראל רוצה להעמיד אשראי זול לרשות מערכת הבנקאות וכן לייצב המערכת הפיננסית. ייתכן כי מערכת הבנקאות תצא מחוזקת, אך המערכת המשקית לא תיהנה מפירות הפחתת הריבית אם המערכת הבנקאות לא תגלגל אותה לנוטלי האשראי מקרב הסקטור העסקי והפרטי כאחד".

"לבנקים יש סיבה אמיתית שלא להעביר מלוא הפחתת הריבית לנוטלי האשראי מהסיבה הפשוטה - הסיכון במתן הלוואות עלה בשעור דרסטי בשל הירידה בפעילות הכלכלית בארץ ובעולם בכל התחומים", כותב מעוז.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully