וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי זיו: הון ושלטון צריכים לשבת ביחד ולמצוא פתרון

יעל פולק

12.11.2008 / 10:48

מנכ"ל בנק הפועלים אמר בוועידת ראש הממשלה כי "חלון ההזדמנויות לפני שהמשבר יכה בנו בכל כוחו נסגר במהירות"

"צריך לשים מאחור את הסלידה מהון ושלטון. הון ושלטון צריכים לשבת יחד עכשיו סביב שולחן אחד, ולפתור על-פי הניסיון וההבנה המשותפת את המשבר הזה. חלון ההזדמנויות לפני שהמשבר יכה בנו בכל כוחו נסגר במהירות". כך אמר הבוקר צבי זיו, מנכ"ל בנק הפועלים, במושב הפתיחה של ועידת ראש הממשלה. במושב השתתפו, מלבד זיו, גם איתן ורטהיימר, יו"ר מועצת המנהלים של ישקר. הדוברים התרכזו בקריאה לממשלה לפעול להתערבות במשבר ולא להותיר את סטנלי פישר ובנק ישראל לבדם בחזית המאבק במשבר הנוכחי.

"לא יכול להיות שרק בנק ישראל יעמוד בחזית הטיפול בהאטה במשק הריאלי. הממשלה מוכרחה להצטרף למאמצים של בנק ישראל לייצב את המצב הכלכלי, ועוד יותר מזה - את הפעילות בשוק ההון", הוסיף זיו. "התגובה של שוק ההון מייצגת משבר אמון קשה ביותר שיש לחוסכים לזמן ארוך במערכת הפיננסית והדבר דורש טיפול דחוף, שלא יכול לבוא בצעדים סטנדרטים".

"ב-2009 אנחנו צופים איפוס קצב הגידול בצמיחת התל"ג לנפש, גידול באבטלה והרעה בפרמטרים מאקרו כלכליים נוספים", אמר זיו. "מה שחשוב בשלב הזה הוא מנהיגות כלכלית אמיצה, מאוחדת ומתאומת, שלא תהיה קשורה לדוקטרינות שאולי טובות לימים אחרים - אבל לא לימים של משבר שלא ראינו עשרות שנים. אנחנו רואים איך ממשלות בעולם שמות מאחור את ההיבט הפוליטי והססמאות. הפתרון למשבר הזה דורש עבודה אחרת לגמרי".

איתן ורטהיימר, יו"ר ישקר, אמר כי "המפתח לפתרון המשבר הכלכלי הוא יצוא. עד שלא ייתנו לייצוא את הכבוד ותשומת הלב הראויה, לא נוכל לפתור את הבעיות הכלכליות שלנו. לישראל אין נפט והיא מוכרחה להתבסס על כלכלה מבוססת טכנולוגיה. אנחנו מוכרים ללקוחות ולא לכלכלה, וגם בשעה של מיתון ניתן למצוא לקוחות נוספים או מוצרים נוספים להציע ללקוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully