וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקן אקספרס ביקשה סיוע ממשלתי בשווי 3.5 מיליארד ד'

רויטרס

12.11.2008 / 10:40

החברה קיבלה אישור מהבנק הפדרלי להפוך לחברת אחזקות בנקאית - מה שיאפשר לה לקבל סיוע במסגרת התוכנית הממשלתית

אמריקן אקספרס, חברת כרטיסי האשראי הרביעית בגודלה בארה"ב, מעוניינת בסיוע כספי בשווי 3.5 מיליארד דולר מכספים ממשלתיים – כך אמרו מקורות המקורבים לחברה ל"וול סטריט ג'ורנל". עדיין לא ידוע אם החברה ביקשה את הסיוע מממשלת ארה"ב במסגרת תוכנית הסיוע לנכסים בעייתיים (TARP), לפני שקיבלה אתמול אישור מהפדרל ריזרב להפוך לחברת אחזקות בנקאית. אמריקן אקספרס לא פירסמה את דבר בקשת הסיוע ועדיין לא ידוע כיצד תשתמש בכספים – לפי העיתון.

אתמול הודיעה אמריקן אקספרס, כי קיבלה את אישור הבנק הפדרלי להפוך לחברת אחזקות בנקאית, בצעד שיסייע לה להקטין את עלויות המימון שלה ויאפשר לה גישה גדולה יותר למימון ממשלתי.

אמריקן אקספרס היא ספקית כרטיסי האשראי הרביעית בגודלה בארה"ב. החברה משלמת עתה מחיר על כך שהציעה אשראי גדול יותר ללקוחות רבים יותר, גם לאחר תחילתו של משבר הדיור ב-2007. עתה הולך וגדל מספרם של הלקוחות שאינם פורעים את חובותיהם לה. לקשייה מוסיפה התייקרות מקורות המימון בעקבות מחנק האשראי, והשבתתה הכמעט מוחלטת של הפעילות בשוקי האג"ח.

המשקיעים חוששים שחברות פיננסיות שמלוות כסף אך לוות בעצמן כסף בעיקר בשוקי האג"ח יתקשו לשרוד. גולדמן סאקס ומורגן סטנלי נהפכו שניהם לחברות בנקאיות בספטמבר, מסיבות דומות. בתור חברת אחזקות בנקאית תוכל אמריקן אקספרס להנפיק אג"ח, שמובטחות על ידי הממשלה עד יוני 2012, לקבל סיוע מקרן TARP הממשלתית שהיקפה 700 מיליארד דולר – המשקיעה ישירות בבנקים, חברות ביטוח וחברות פיננסיות אחרות. אמריקן תוכל גם לקנות בנקים בקלות רבה יותר כעת, ולקבל פקדונות מצרכנים וחברות – מקור זול למימון.

שיעור שמיטת החובות של לקוחות כרטיסי אשראי כמעט והוכפל בארה"ב ברבעון השלישי של 2008 לעומת התקופה המקבילה. "צרכנים מובטלים הם אתגר גדול", אמר אנטון שוץ, סמנכ"ל השקעות במנדון קפיטל.

לאמריקן אקספרס יש כבר שתי חברות בנות בנקאיות: ואמריקן אקספרס סנטוריון בנק - בנק תעשייתי ביוטה; ואמריקן אקספרס בנק FSB, בנק לחסכון פדרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully