וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר: אתר אינטרנט אמריקאי HomeAwayהצליח לגייס 250 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

12.11.2008 / 11:06

החברה להשכרת צימרים ברשת מנצלת את נטישת בתי המלון היקרים כדי לרשום התרחבות מפתיעה



למרות המיתון בארה"ב, הגורמת לאזרחים רבים להרהר באפשרות לוותר על החופשה השנתית שלהם, לא ריפתה את ידי המנהלים של חברה להשכרת צימרים באינטרנט בשם HomeAway שהצליחו לגייס 250 מיליון דולר כדי לממן את התרחבות הפעילות העסקית. מאז נפתחה החברה ב-2005 גייסו ראשיה 405 מיליון דולר.



HomeAway הממוקמת באוסטין טקסס פנתה בסבב הגיוס האחרון לחברות השקעה כמו טכנולוג'י קרוסאובר (Technology Crossover) שתרמה 175 מיליון דולר; אינסטיטיושנל ונצ'ר פרטנרס (Institutional Venture Partners) שהשקיעה 45 מיליון דולר ורדפוינט ונצ'רס (Redpoint Ventures) ששילמה 30 מיליון. HomeAway סירבה להסגיר את שיעור אחזקת המניות שבידי חברות ההשקעה, אך ציינה שהזרמת ההון אינה מעניקה עדיין שליטה למשקיעות. וודי מרשל, שותף בכיר בטכנולוג'י קרוסאובר אמר כי בחברה שלו התרשמו מהתנופה בה מצויה HomeAway, שהתבטאה בגידול של יותר מ-50% בהכנסות בשנה האחרונה. לדבריו, "ל- HomeAwayאין עדיין מתחרים ראויים לציון בשטח".



מנכ"ל ומייסד HomeAway, בריאן שרפלס, הודה כי לאור המצב הכלכלי של המשק האמריקאי, הוא היה מתוח באשר לתוצאות גיוס ההון האחרון, אבל המשקיעים, לדבריו, ראו כי החברה עדיין מרוויחה היטב "במהלך רבעון עמוס בחדשות רעות".



הכנסות החברה מגיעות בעיקרן מאנשים שמשלמים 299 דולר בשנה כדי להבטיח שכירת צימר לצורך חופשה. שרפלס ציין כי שני האתרים שמפעילה החברה - VacationRentals.com ו-GreatRentals.com, יסיימו את השנה עם 325 אלף הזמנות משולמות, לעומת 257 אלף בשנה שעברה. לדברי המנכ"ל, מנוע הצמיחה של החברה היה בתחילה השגשוג בענף הדיור, ואילו בימים אלה HomeAway מרוויחה מרצונם של בעלי בתי נופש להגדיל את מכסת ההכנסות שלהם בתקופה של משבר כלכלי על ידי השכרת הנכסים שבידיהם. הלקוחות מביעים עניין הולך וגדל בשכירת הבתים, מכיון שזול יותר עבור משפחה, לדוגמה, לשלם עבור בית למשך שבוע, מאשר להוציא ממון רב על בתי מלון באתרי תיירות פופולאריים. "תמיד היתה לנו תחושה שיותר אנשים יתחילו לשכור, אם המצב הכלכלי יורע", אומר שארפלס.



מייסד החברה מספר כי HomeAway השתמשה ב-88 מיליון דולר מתוך הסכום שגייסה לאחרונה כדי לסגור את חובותיה, והיא תשתמש בסכום נוסף כדי להגביר את מאמצי השיווק שלה, ואולי גם לרכוש אתרי אינטרנט דומים הפועלים בשווקים זרים. החברה מציעה כיום שכירת אתרי תיירות גם בבריטניה, גרמניה בצרפת, אך אין לה דריסת רגל כרגע באוסטרליה, אסיה והמזרח התיכון. החברה אף צפויה לבצע קנייה חוזרת של מניות, כתשלום בונסים לעובדים המחזיקים באופציות. שארפלס טוען כי הזמן אינו מתאים כרגע להפיכת HomeAway לחברה לציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully