וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית ירדה - איגרות החוב ממריאות: אגרת שקלית ל-10 שנים מציעה תשואה של 6.47%

טל לוי

12.11.2008 / 11:22

מחירן של איגרות החוב עולה בעד 1%; המק"מ המיועד לפדיון בעוד שנה מציע תשואה של 3.16%


השוק הסולידי מגיב היום היטב להורדת הריבית המפתיעה של בנק ישראל: מחירי איגרות החוב השקליות וצמודות המדד מזנקים בשיעור של עד 1% והתשואה עליהן יורדת בהתאם. בנק ישראל הכריז אתמול בערב על הורדת הריבית במשק ב-0.5% לרמה של 3% בלבד – הרמה הנמוכה שהיתה בישראל.

מחירה של אגרת חוב ממשלתית שקלית המיועדת לפדיון בעוד 10 שנים (שחר מסדרה 0219) עולה ב-0.55%, והיא מציעה כעת תשואה של 6.47%. פירוש הדבר כי מי שירכוש את האגרת היום ויחזיק בה עד ליום הפדיון (סוף פברואר 2019) יוכל לרשום לעצמו תשואה שנתית מובטחת של 6.47%.

מחירן של איגרות החוב הצמודות עולה גם הוא בעד 0.7%. איגרות החוב מציעות הצמדה למדד המחירים לצרכן, אולם ההערכות בדבר הירידה באינפלציה מלוות את השוק כבר לא מעט שבועות. המק"מ מגיב גם הוא בעליות: מק"מ הנפדה בעוד שנה מתייקר ב-0.33% והוא מציע כעת תשואה אפקטיבית של 3.16% למי שיחזיק בו עד ליום הפדיון.

המחיר עולה – התשואה יורדת
מדינת ישראל מגייסת כסף באמצעות 2 סוגי איגרות חוב: שקלי – כלומר ריבית שקבועה מראש ואינה תלויה יותר בשום נתון; וצמוד מדד – אגרת שמציעה ריבית מסויימת שמשתנה בהתאם למדד המחירים לצרכן.

המסחר באיגרות חוב מורכב משני פרמטרים: מחיר האיגרת והתשואה שהאיגרת מספקת – כאשר מחירה של האגרת יורד, התשואה עליה עולה. על אותו משקל: כאשר הריבית במשק יורדת, פירוש הדבר שהמדינה תסכים לשלם ריבית נמוכה יותר למחזיקי איגרות החוב. זו הסיבה לירידה בתשואות.

ניתן להציג זאת בדוגמה פשוטה: אם המדינה מגייסת כסף בריבית של 4%. המשמעות היא שמי שילווה למדינה 100 שקלים, יקבל כעבור שנה 104 שקלים. כעת הריבית במשק יורדת ל-3%. המשקיעים רואים את האגרת שנותנת דווקא 4% וקונים אותה. בעקבות הביקוש, מחירה של האגרת עולה ל-101 שקלים והתשואה עליה מתיישרת ל-3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully