וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הירידות בשווקים ימשיכו לפגוע במחיר הזהב

TheMarker

12.11.2008 / 11:37

חבילת ההצלה של 600 מיליארד דולר אשר הציעה סין כדי לתמוך בצמיחה הכלכלית במשק המקומי ובכך להגדיל את הצריכה לאנרגיה איבדה את המומנטום האופטימי ומחיר הנפט חזר למגמתו הדובית



השקל סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 3.88 אל מול הדולר, כאשר מהלך של הבנק המרכזי ביום שלישי עשוי לדחוף את הדולר לעליות נוספות אל מול השקל. נוכח המצב הקיים, ירידות נוספות בשוק המניות, נפילות הנפט והתחזקותו של הדולר כנגד היורו עשוי למשוך את מחיר הזהב לירידות נוספות כשרמת התמיכה המשמעותית עומדת כעת על 725.75 דולר לאונקיה.



חבילת ההצלה של 600 מיליארד דולר אשר הציעה סין כדי לתמוך בצמיחה הכלכלית במשק המקומי ובכך להגדיל את הצריכה לאנרגיה איבדה את המומנטום האופטימי ומחיר הנפט חזר למגמתו הדובית. החוזה העתידי על הנפט סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 59.00 דולר לחבית.



ביום שלישי זינק הדולר לשיא של שבועיים כנגד המטבעות העיקריים על רקע התגברות החששות להחרפת המשבר כלכלי הגלובלי אשר דחף את המשקיעים להזניח את נכסים בעלי סיכון גבוהה ולחפש בטחון בשטר הירוק. הדולר נסחר סביב הרמות של 1.2525 אל מול היורו, סביב הרמות של 97.65 אל מול היין וסביב הרמות של 1.5380 אל מול הליש"ט נכון לשעה 21:30 (GMT) אמש.



מחירות החיסול המתמשכת בשוק המניות הגלובלי הפריחה את תיאבון המשקיעים לסיכון והגדילה את הביקושים למטבעות עם ריבית נמוכה כגון הדולר והיין היפני. על פי הערכות האנליסטים, טווח המסחר של יורו-דולר נע בין הרמות של 1.28 ל1.25 לחץ מכירות לאורך זמן ועשוי למשוך את הצמד לירידות חדות יותר בטווח המיידי, כאשר תחזית הצמיחה הגלובלית ומירב המניות נראה עגום.



שוק המניות האמריקאי צנח לאחר שחברת אלקוא, יצרנית האלומיניום, הפחיתה בתפוקה, חששות לחוסר מזומנים של יצרנית המכוניות, ג'נרל מוטורס והסימנים שהכלכלה הסינית בהאטה מגדילה את הדאגה להתמוטטות כלכלית גלובלית.



היין התחזק משמעותית אמש, לאור העלייה בדאגות המשקיעים להאטה בצמיחה העולמית אשר הוציא את משקיעי הקארי טרייד מחוץ לשוק. סוחרי הקארי טרייד לווים את היין בשל הריבית הנמוכה של 0.3% וקונים נכסים או מטבעות בעלי ריבית גבוהה יותר כאשר ישנה יציבות בשווקי המניות.



הליש"ט צלל ביום המסחר השני לשפל של 12 שנים אל מול היורו ולרמת של 1.5360 אל מול הדולר. הטריגר כמובן חשש המשקיעים כי המיתון בבריטניה צפוי להיות עמוק יותר מגוש היורו ושאר מדינות העולם. שוק הבתים ממשיך לרדת באנגליה כאשר לאדם הפשוט יותר קשה לקבל משכנתא מחיר נכס יורד בשל הביקוש היורד. נכון להיום החוזים על הריבית לטווח קצר מצביעים על ירידה של 0.5% כבר בפגישתו הקרובה של הבנק המרכזי הבריטי. היום ריבית ה-BOE עומדת על 3.0%.



המשקיעים יתמקדו היום במספר נתונים חשובים מהזירה הגלובלית ביום רביעי. בבריטניה יתפרסמו תביעות מחוסרי עבודה והסחר הממוצע בשעה 9:30 (GMT) ובנוסף בשעה 10:30 (GMT) נגיד ה-BOE , מרווין קינג יקיים מסיבת עיתונאים. בגוש היורו, מירב תשומת הלב תהייה לנתוני התפוקה התעשייתית בשעה 10:00 (GMT) ונאומו של נשיא הECB, טרישה בשעה 18:00 (GMT).



דולר/שקל: סטנלי פישר נגיד בנק ישראל קיים פגישת חירום והפתיע את השוק בקיצוץ של חצי אחוז בריבית לטווח קצר לרמת שפל של 3.0% בלבד, זאת על רקע הדאגה שההאטה הכלכלית במשק המקומי גדלה. זהו מהלך שלישי ברציפות של הפחתה בתקופה של קצת יותר מחודש ימים.מה-7 לחודש ספטמבר הריבית המוניטארית הצטמצמה ב-1.25%, עם ירידה של 2% בערך השקל מול הדולר. חשוב לציין כי ההחלטה נכנסת לתוקף מה-14 לנובמבר.



הבנק המרכזי ציין כי צמצום המדיניות המוניטארית מתואם עם שאר הבנקים המרכזיים בעולם, ירידה בלחצים האינפלציוניים והתחזית הקודרת לצמיחה כלכלית בזירה הגלובלית. השקל סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 3.88 אל מול הדולר, כאשר מהלך של הבנק המרכזי ביום שלישי עשוי לדחוף את הדולר לעליות נוספות אל מול השקל.



זהב: החוזה העתידי על הזהב נחלש אמש ב-2%, זאת על רקע ההתחזקות המשמעותית של הדולר אל מול היורו ונפילות הסחורות בזירה העולמית בשל החשש להאטה כלכלית אשר תקטין את הביקושים גם לנפט. נוכח המצב הקיים, ירידות נוספות בשוק המניות, נפילות הנפט והתחזקותו של הדולר כנגד היורו עשוי למשוך את מחיר המתכת היקרה לירידות נוספות כשרמת התמיכה המשמעותית עומדת כעת על 725.75 דולר לאונקיה. החוזה העתידי על הזהב סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 731.00 דולר לאונקיה.



נפט: החוזה העתידי על הנפט צנח ב-5% ל-59 דולר לחבית במסחר של יום שלישי, כאשר החרפת המשבר כלכלי הגלובלי משך אחריו את שוק המניות והגביר את הציפיות לירידות נוספות בביקושים לאנרגיה והנפט בפרט. חבילת ההצלה של 600 מיליארד דולר אשר הציעה סין כדי לתמוך בצמיחה הכלכלית במשק המקומי ובכך להגדיל את הצריכה לאנרגיה איבדה את המומנטום האופטימי ומחיר הנפט חזר למגמתו הדובית. החוזה העתידי על הנפט סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 59.00 דולר לחבית.



הכותב: רודיאן רחנייב הוא אנליסט מט"ח בכיר בפינוטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully