וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב השיק אתר לשיתוף קבצי וידיאו - שנה וחצי לאחר שחסם את יוטיוב ומייספייס במחשבי חייליו

סוכנויות הידיעות

12.11.2008 / 11:43

התכנים באתר המיועדים לחיילים ולעובדי הצבא יהיו בפיקוח של הפנטגון



הצבא האמריקאי, שלפני שנה וחצי חסם את הגישה לאתרים לשיתוף קבצי וידיאו כמו יוטיוב, מייספייס ואחרים, השיק לאחרונה, בעזרת חברת הסטארט אפ מסיאטל דלוו נטוורקס (Delve Networks) אתר חדש משלו לשיתוף קבצים בשם טרופטיוב (TroopTube), המיועד לחיילים ולבני משפחותיהם, לאזרחים העובדים בשירות הצבא ולמעריצים.



האתר מאפשר לכל אלה להירשם כחברים ולהעלות קבצי וידיאו אישיים מכל מחשב המחובר לרשת. אך התכנים יהיו בפיקוח של הפנטגון האמריקאי שיוכל להסיר קבצים בשל טעם רע, הפרת זכויות יוצרים או סכנה לבטחון לאומי.



חלק מהפעילות של חברת דלוו בפרויקט התמקדה בבניית כלים שיאפשרו למפעילי האתר לבצע אישור ומיון הקבצים באופן מהיר. בנוסף לכך, הטכנולוגיה של דלוו גם משמשת לדחיסת הקבצים לגדלים שונים. הקבצים מתנגנים באופן אוטומטי לפי מהירות החיבור של המשתמש. התרומה החשובה ביותר של החברה היא ביעילות החיפוש אחר הקבצים. השיטה של דלוו הופכת את הדברים שנאמרים בקובץ לטקסט, מנפה מילים לא חשובות כמו "זה", ומשווה את מה שנשאר עם בסיס נתונים ענק המורכב ממילים קרובות שנאספו ממאות מיליוני דפי אינטרנט. בשל כך, גם אם התוכנה נכשלת במציאת המילה שחיפש המשתמש, ישנו סיכוי גדול שתוכל לספק תוצאות חיפוש רלוונטיות.



מנכ"ל דלוו, אלכס קסטרו, ציין כי טרופטיוב מיועד לדור של חיילים המביאים את המחשבים הניידים שלהם לקו החזית. "הרבה מאד אנשים מאושרים מכך שהחברה עושה משהו עבור אלו שמוכנים להקריב את עצמם למען המדינה", אמר קסטרו בעיניים דומעות, "אנחנו גאים בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully