וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד עזריאלי: האג"ח שלנו לא נסחר בזול, אנחנו לא ממונפים ובעלי יכולת להמשיך להשקיע בארץ

עדי דברת

12.11.2008 / 11:50

מנחם עינן, נשיא קבוצת עזריאלי: המשבר עדיין לא כאן; אין סיבה להקל על השוכרים בשכר הדירה



"אני אופטימיסט וחושב שהמשבר יעבור. כבר רואים סימנים לשיפור ובאמצע שנה הבאה נראה סימנים טובים יותר". כך אמר האדריכל ויו"ר קבוצת עזריאלי דוד עזריאלי, במפגש עיתונאים שערך יום לאחר שקיבל את אות מפעל החיים בוועידת הקניונים באילת.



"האשראי והבנקים יתייצבו ואיתם כל הכלכלה. אנחנו ממשיכים לחפש השקעות במדינת ישראל. אנחנו נמצאים בקוטב השני של המשוואה הזאת: את האג"חים שלנו לא תמצאו במחירים זולים, אנחנו לא ממונפים ובעלי יכולת להמשיך להשקיע בארץ. לא התפשטנו לאירופה ולמקומות אחרים ובחרנו להשקיע בארץ - ובדיעבד זה השתלם". עזריאלי לא פוסל את האפשרות שהמדינה תתערב ותעזור לחברות שנקלעו לקשיים: "באופן כללי הייתי אומר חס וחלילה, אך אין כלל ברור. יש מקרים מסוימים שהמדינה יכולה לראות בזה השקעה שתוכל להניב תשואה וריבית. במשבר הבנקים בשנות ה-80 המדינה הרוויחה ממעורבותה".



עזריאלי אמר כי אינו רואה בעיה בכך שישראל הקטנה רוויה בכ-200 מרכזים מסחריים, "כיוון שבכל תחום יש את אלה שמצליחים ואלה שלא. יש הרבה דברים שאנשים לא עושים בצורה נכונה ויש המון שגם מצליחים. בכל שטח יש את הממציאים, את החקיינים ואת האידיוטים", הסביר.



לאחרונה התפרסמה קבוצת עזריאלי עקב ההעסקה שכמעט ונחתמה בינה לבין קבוצת אפריקה ישראל, לקניית חמישה קניונים תמורת 2-1.8 מיליארד שקל. ברגע האחרון, ולאחר שאפריקה הוציאה הודעה לבורסה על משא ומתן מתקדם, התפוצצו המגעים. "כל עסקה חייבת להיות מונחית הכלל שהיא חייבת להיות טובה גם לקונה וגם למוכר. אם אין כזאת הבנה העסקה לא תצא לפועל", אמר עזריאלי - וסירב לספר אם יחזור לשולחן הדיונים עם אפריקה ישראל, במידה וזו תנקוב כעת בתג מחיר נמוך יותר.



לדעת מנחם עינן, נשיא קבוצת עזריאלי, לממונה על ההגבלים העסקיים לא יהיה עניין להתערב אם הקבוצה תרכוש עוד קניונים, לאור המשבר הכלכלי שיכול לשנות את מפת הקניונים: "עוד 3-2 קניונים לקבוצה לא משנים משמעותית את מפת המסחר ואני לא חושב שאישור הממונה יהווה בעיה". עם זאת, הבהיר, "האג'נדה של החברה היא לאו דווקא לקנות קבוצות שלמות של קניונים. אם תהיינה הזדמנויות מתאימות - נראה".



עזריאלי נתבקש להתייחס גם לטענה של שוכרים בקניון מודיעין, שפתחה הקבוצה בחודש יוני, כי הקניון אינו מצליח והם אינם מרוצים. לדבריו, הצלחת השוכר לא תלויה בקניון אלא בשוכר עצמו. "בכל קניון חדש יש בשנתיים הראשונות תחלופה של שוכרים שחשבו שיוכלו להצליח, אך לא הצליחו מסיבות שונות. אין בזה שום סימן שהקניון לא טוב. גם בקניונים איילון, באר שבע ועזריאלי היה בהתחלה בדיוק אותו דבר".



לקבוצת עזריאלי, קבוצת הקניונים החזקה בארץ, תדמית מקצועית אך כזו שנוהגת ביד קשה כלפי השוכרים, בכל הנוגע לשכר הדירה ודמי הניהול אותם היא גובה. עזריאלי, שסיפר כי הוא מודע לתדמית הקשה, הסביר את התדמית בכך שהוא מנהל חברה בעזרת אנשים מצוינים שעושים הכול למען קידומה.



לדבריו של עזריאלי על שכר הדירה בקניונים הצטרף עינן. "למרות שהשוכרים כבר מבקשים הקלות בהיתלות על המשבר הפיננסי, המשבר עדיין לא כאן ואין סיבה להקל על השוכרים", אמר. לדבריו, לשוכרים יש בעיות חמורות משכר הדירה, "כמו זה שרוצים עכשיו להעלות את הארנונה ב 4.5% - מה שישפיע על השוכרים בבניינים". פאר נדיר, מנכ"ל קניוני עזריאלי, הצטרף לדבריו של עינן והבהיר "אנחנו לא עוזרים לשוכר מבחינת שכר הדירה אלא מבחינה שיווקית, של איך נכניס אנשים לקניונים. אין לנו מנדט בטיפול בשוכרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully