וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק רכב מזנקת: הרווח הנקי הוכפל ברבעון

רותם סלע

12.11.2008 / 13:15

החברה רשמה רווח נקי של 193 מיליון שקל, ומכירות של 1.35 מיליארד שקל. הגורם העיקרי לזינוק: השקל החזק

למרות ההאטה הגלובלית מדווחת חברת דלק רכב על תוצאות מצוינות ברבעון השלישי. החברה רשמה עלייה חדה של 34% במכירות, ל-1.35 מיליארד שקל, לצד הכפלת הרווח הנקי שזינק ב-90% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-193 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.

אחד מהגורמים לרווחיות החריגה של החברה היא תנועת שערי המטבעות שסייעה לחברה להגדיל באופן משמעותי את שולי הרווח, אותו משיגה החברה על כל רכב שנמכר. הרווח הגולמי של החברה עלה ב-50% לעומת הרבעון הקודם אשתקד ל-280 מיליון שקל, כאשר תמהיל המכוניות הנמכרות היטיב, לטענת החברה, עם השורה התחתונה.

במקביל לקפיצה בהכנסות וברווחים הצליחה החברה לצמצם בצורה משמעותית את הוצאות השיווק שלה, שירדו ב-25% ל-9.5 מיליון שקל. הוצאות ההנהלה של החברה לא השתנו והן עומדות על כ-7.8 מיליון שקל.

על רקע שקיעתה העגומה של תעשיית הרכב האמריקאי מצליחה דווקא דלק רכב להגדיל ב-33% את מספר המכוניות של חברת פורד אותן היא מוכרת, ל-3,686 מכוניות ברבעון, המהוות כ-30% מהמכוניות שמכרה החברה ברבעון. במקביל לגידול במכירת המכוניות גדל נתח השוק של דלק רכב מ-19% ברבעון המקביל אשתקד ל-23% משוק הרכב ברבעון הנוכחי. יש לציין, נתח שוק זה כבשה החברה כבר ברבעונים הקודמים של השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • דלק רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully