וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלופניקס מחמיצה את התחזיות ועברה להפסד נקי של 6.84 מיליון דולר ברבעון השלישי

ניר צליק

12.11.2008 / 12:44

החברה עברה להפסד תפעולי של 5.21 מיליון דולר ביחס לרווח תפעולי של 1.52 מיליון דולר ברבעון המקביל


שנה לא קלה עוברת על חברת . מאז תחילת השנה איבדה מניית החברה כ-89% מערכה והיא נסחרת במחיר של 2.14 דולר למניה, המשקף לחברה שווי של כ-45 מיליון דולר בלבד, וגם ברבעון השלישי של השנה, החברה בלופניקס מחמיצה את התחזיות ועברה להפסד.

בלופניקס, המתמחה במודרניזציה של מערכות מחשוב, סיימה את הרבעון עם הכנסות של 22 מיליון דולר, עלייה של 4.5% מהכנסותיה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החמיצה החברה את תחזית השוק שציפתה להכנסות של 22.6 מיליון דולר. הרווח הגולמי של החברה היה 9.7 מיליון דולר, ירידה של 18.8% לעומת הרבעון המקביל, אז עמד הרווח הגולמי על 11.9 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי של החברה ידע ירידה גם הוא, מ-56.3% ברבעון המקביל ל-43.8% ברבעון הנוכחי.

הוצאות התפעול, שזינקו ב-43.5% מ-10.4 מיליון דולר ל-14.9 מיליון דולר, דחפו את החברה להפסד תפעולי של 5.21 מיליון דולר, ביחס לרווח תפעולי של 1.52 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. חלק מהעלייה בהוצאות התפעול מוסבר בהוצאה חד פעמית בסך 2.3 מיליון דולר על תוכנית חסכון בחברה, שכללה פיטורי עובדים וסגירת שני משרדים.

בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד נקי של 6.84 מיליון דולר או 32 סנט למניה, ביחס לרווח נקי של 742 או 4 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. מתוך ההפסד הנקי, החברה מייחסת הפסד של 1.8 מיליון דולר להפרשי מטבעות. ההפסד הנקי של החברה בניכוי הוצאות על רכישת נכסים, עלויות מחקר ופיתוח חד פעמיות, הוצאות פיטורים והוצאה חד פעמית על תוכנית החסכון, עמד ברבעון השלישי על 1.36 מיליון דולר או 6 סנטים למניה. בכך החמיצה החברה את תחזית השוק לרווח נקי של 12 סנט למניה. תוכנית החיסכון צפויה לחסוך כ-3 מיליון דולר בשנת 2009.

בסוף הרבעון הכילה קופת המזומנים של החברה 32.5 מיליון דולר ביחס לקופת מזומנים של 22.6 מיליון דולר בסוף 2007. במהלך הרבעון, לקחה בלופניקס הלוואה בסך 16 מיליון דולר מבנקים ישראליים, שהריבית השנתית שלו היא ריבית ליבור בתוספת 2.65%.

"זה היה רבעון מאכזב עבורנו", אמר אריק קילמן, מנכ"ל בלופניקס, "ובכל זאת, במהלך הרבעון עשינו צעדים משמעותיים לבנות את ההצלחה העתידית של החברה". קילמן הוסיף כי "הרבעון הושפע ממספר גורמים, אך בעיקר מתנודות מטבע חדות שפעלו נגדנו". קילמן סיים ואמר כי "הרבעון הנוכחי שובר את הרצף של 19 רבעונים בהם רשמנו רווח למניה, אני מאמין שזה אירוע לטווח קצר וברבעון הרביעי נשוב להראות רווחיות".

בלופניקס היא חברת תוכנה, המתמחה בפיתוח פתרונות למודרניזציה של מערכות מידע מסורתיות. החברה עוסקת בחידוש של מערכות המחשוב הארגוניות. בעזרת כלי תוכנה אוטומטיים, היא לוקחת מסדי נתונים של ארגונים גדולים (בנקים למשל), שנכתבו בשפת קובול, ומסבה אותם למתווה של מסדי הנתונים החדשים מתוצרת אורקל. כל פרויקט הסבה אצל לקוח אורך בין שישה חודשים לשנתיים, כאשר ההכנסות מתקבלות לאורך התקופה, בהתאם לאבני דרך שנקבעו מראש.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully