וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: יש לקדם צמיחה מהירה של הכלכלה הפלסטינית

יובל מעוז

12.11.2008 / 13:45

לדברי יו"ר הליכוד, "מטרתו של השלום הכלכלי היא להביא לצמיחה מהירה מאוד של הכלכלה הפלסטינית וליצור הכשרת לבבות להסכם אמיתי"

אני רוצה לדבר על התוכנית הכלכלית שלנו", ביקש בנימין נתניהו, המועמד לראשות הממשלה בבחירות הקרובות, בוועידת ראש הממשלה הנערכת הבוקר בירושלים. "לפני כן אומר כמה מלים על הכלכלה שלנו. המפתח הוא צמיחה מהירה. ולא רק לטובת המשא ומתן הפוליטי עם הפלסטינים, אלא כדי שישראל תצא מהמשבר הכלכלי".

"אנחנו מתכוונים לקדם את השיחות עם הפלסטינים כדי להשיג שלום יציב בטוח ומשגשג. נמשיך במשא ומתן המדיני, ובמקביל לו נקדם שלום כלכלי. מטרתו של השלום הכלכלי היא להביא לצמיחה מהירה מאוד של הכלכלה הפלסטינית וליצור הכשרת לבבות להסכם אמיתי".

"השלום הכלכלי הוא לא תחליף לשיחות, אך הוא יעזור להוביל מהלך שיצליח. ראינו את זה בעולם: הצמיחה הכלכלית המואצת יצרה את התנאים ליצירת שלום וסיומי סכסוכים. זה אחד המרכיבים שהיו חסרים פה - שיחות מדיניות וקידום מהיר של הדברים".

"גלי ההדף של המשבר יגיעו אלינו"

"במקביל אנחנו עומדים מול משבר גדול מאוד, שהתחיל כמשבר פיננסי, והפך למשבר ריאלי. נספוג את גלי ההדף של המשבר הזה, כי הוא עולמי, אך אנחנו צריכים לצאת ממנו מחוזקים. הוא תופס אותנו במצב יותר טוב מרוב מדינות העולם, כי עשינו מהלכים לפי כמה שנים, שביססו אותנו, ויצרו מרכיב של תחרותיות וגמישות פעולה שלא היתה קיימת קודם לכן".

"אני מברך כל יום על כך שסטנלי פישר הוא נגיד ישראל, הוא משדר חוזק כלפי העולם ובמדיניות המוניטרית שלו. אי אפשר להסתפק רק במדיניות מוניטרית. אנחנו חייבים לתקוף את הגידול באבטלה".

"אנחנו צריכים להפחית מסים. הפחתות מס - החל במס החברות - יבדל מדינות בצורה ברורה. אנחנו במצב פיננסי שמאפשר לעשות את זה. אפשר לקלוט פעילות כלכלית ענפה באמצעות הפחתת מסים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully