וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהר זיסאפל: המיתון בהיי-טק לא יהיה חמור כמו זה בשנת 2000

אמיתי זיו

12.11.2008 / 13:04

יו"ר קבוצת החברות RAD: "בשנת 2000 הבועה הייתה בהיי-טק עצמו לכן הרגשנו את זה ראשונים"


ענף ההיי-טק לא יפגע מהמשבר הנוכחי כמו בשנת 2000, כך העריך היום זהר זיסאפל, יו"ר קבוצת החברות RAD. זיסאפל הסביר: "בשנת 2000 הבועה הייתה בהיי-טק עצמו לכן הרגשנו את זה ראשונים. הפעם המשבר הוא אחר ואנחנו עדיין לא ממש מרגישים אותו. יש ירידת מחירים בארה"ב אבל זה קורה כבר 18 חודשים, אבל במזרח ובאירופה יש עדיין צמיחה אז באופן כללי יש גידול. לכן אני מעריך שהמיתון בהיי-טק לא יהיה חמור כמו בשנת 2000. אני קורא עיתונים בבוקר ונהיה מדוכא אבל אז אני מגיע לעבודה ומתאושש, כי המכירות נמשכות".

זיסאפל התייחס גם לקשיים של חברות הזנק היום: "יש בעיה שכשמדברים על סטארט אפים ובענף הזה יש משמעות גדולה לפסיכולוגיה. משקיעים היום לא רואים אקזיט בטווח של שנה או שנתיים, ולכן הם בררנים בהשקעה בחברות - בעיקר בכאלו עם קצב שריפת מזומנים גבוהה. גם גיוס כספים ראשון הוא גם קשה בתקופה כזו", אמר.

זיסאפל הוסיף גם עצה לסטארט אפים עם לא מעט ביקורת: "מי שיצלח בתקופה כזו הם סטארט אפים קטנים, חסכנים ויעילים. לפני 20 שנה סטארט אפים באמת צמחו בגארז'ים של אנשים. כשאני הקמתי סטארט אפים אנשים עבדו בצניעות לעיתים ללא משכורת, היום סטארט אפים מבזבזים כסף כמו חברה גדולה, מקבלים משכורת כמו בחברות מבוססות ויש שולחן פינג פונג במשרדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully