וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט אפ פיראפ גייס 8 מיליון דולר ופיטר 6 עובדים

גיא גרימלנד

12.11.2008 / 13:16

רוברט מאיר, מנכ"ל החברה: "הפתרון של פיראפ מאפשר להוזיל את עלויות ספקיות האינטרנט בכ-30%"


חברת הסטארט אפ פיראפ (PeerApp), לשעבר Tangium Networks, המספקת פתרונות להפחתה בעומסי תעבורה ברשתות, השלימה גיוס בהיקף של שמונה מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים, אוורגרין, סידר ופיילוטהאוס, לצד משקיע חדש – קרן פרייבט אקוויטי ארגונאוט. רוברט מאיר, מנכ"ל החברה, אומר כי הגיוס בוצע לפי שווי עולה קטן. במקביל פיראפ פיטרה שישה עובדים והיקף כח האדם בחברה מסתכם כעת בכ-37 עובדים.

פיראפ מספקת פתרונות להפחתה בעומסי תעבורה ברשתות, הנגרמים על ידי אפליקציות ש"זוללות" רוחב פס. החברה פיתחה טכנולוגיה הקרויה UltraBand המסייעת לספקיות אינטרנט לטפל בעומסי תעבורה. "הפתרון שלנו הוא פתרון תוכנה שמולבש על שרתי Cache אצל ספקיות אינטרנט (ISP)", מסביר מאיר על הטכנולוגיה. "מערכות ה-Cache שלנו מאחסנות קבצים פופולריים באופן זמני ומעבירות אותם לצרכנים בקצב מהיר יותר, מה שמוביל להורדת עומסים והוזלת העלויות". זו בעצם אחת הבעיות הכואבות של ספקיות אינטרנט כיום – היכולת להיענות לדרישות רוחב פס של הגולשים מבלי להיות מושפעים מהמרכיב העיקרי בתעבורת הרשת – קבצי P2P.

פיראפ מתחרה כיום עם חברת סטארט אפ ישראלית אחרת בשם אוברסי, ועם חברה אמריקאית בשם Blue Coat. מאיר אומר שפיראפ יודעת היום להתמודד עם כל סוגי המדיה, בין אם מדובר בוידיאו זורם (Video Streaming), קבצי וידיאו להורדה, P2P ופרוטוקולי HTTP. "Blue Coat לא מטפלת בתעבורת P2P", טוען מאיר. לדבריו אחד היתרונות של המוצר של החברה הוא בכך שספקית האינטרנט יכולה לשים אותו בדיוק בנקודה שכואבת לה. "אם ספקית אינטרנט מוצאת שהתעבורה עמוסה בחיבור שלה לקווים האופטיים בים תיכון, אז שם הם תשים את הפתרון ברשת. אם היא מוצאת שיש בעיה בתעבורה במקום אחר – שם היא תשים את הפתרון. המוצר שלנו יכול להיות מותקן בנקודות שונות של היררכיית הרשת".

מאיר אומר שכיום הפתרון של פיראפ מאפשר להוזיל את עלויות ספקיות האינטרנט בכ-30% ולהתמודד עם 70% עד 80% מהתכנים הרלוונטיים. לדבריו היה לא קל לגייס את הכסף. הוא לא הובל על ידי אף גוף מלבד המשקיעים הקיימים, ובעצם מדובר כמעט למעשה בסבב גיוס הון פנימי (מה גם שהוא בוצע כ-Flat Round, או בשווי עולה מזערי).

מאיר אומר שמאחר והוא צופה שגיוס כספים בתקופה הקרובה יהיה קשה, החברה החליטה לנסות לקצר את הדרך לרווחיות. "בשנת 2008 המכירות שלנו צמחו פי שתיים לעומת שנת 2007. אנחנו צופים בשנת 2008 זה ימשיך לגדול. כרגע החברה לא מאוזנת תפעולית, אבל ב-2009 אני מאמין שנגיע לכך ולהיקף מכירות של 10 עד 12 מיליון דולר".

פיראפ עברה מיני מהפך, מה שמכונה בסצינת היזמות - Turnover הליך התנעה מחדש על ידי הכנסתו של מנכ"ל חדש, רוברט מאיר, בפברואר 2005, והחלפת שני היזמים המקוריים של החברה, שהגיעו מחברת אקספנד. עד כה גייסה 12.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully