וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת רוסיה ממשיכה לצלול: המסחר הופסק לשעה לאחר שמדד RTS צנח ב-12.5%

סוכנויות הידיעות

12.11.2008 / 13:53

הבנק המרכזי של רוסיה העלה אתמול את הריבית ל-12% - כדי לבלום את היחלשות הרובל



המסחר בבורסת רוסיה הופסק היום לשעה, לאחר שמדד RTS הדולרי צלל ב-12.5% בעקבות הודעת הבנק המרכזי של רוסיה, כי ייתכן שיצמצם את הצעדים בהם נקט, עד כה, לבלימת היחלשותו של הרובל והעלאת ריבית מפתיעה של 1%.



הרובל נחלש כעת ב-0.1% מול הדולר לרמה של 27.56 רובל לדולר, לאחר שאתמול נפל ב-1.3% מול הדולר - הנפילה החדה ביותר שלו מזה חודשיים מול המטבע האמריקאי. יו"ר הבנק המרכזי של רוסיה, סרגיי איגנטייב, אמר אתמול במסיבת עיתונאים כי הרובל צפוי להמשיך להיחלש.



מדד RTS הרוסי, הנקוב בדולר, צלל ב-12.5% היום לפני שהמסחר הופסק לשעה בשל הנפילות החדות. מדד Micex, הנקוב ברובל, סגור היום. הבנק המרכזי של רוסיה העלה אתמול לאחר סגירת המסחר את הריבית ב-1% לרמה של 12%.



בתוך כך, מחיר הביטוח נגד חדלות פירעון (CDS) של אג"ח ממשלתיות ברוסיה זינק ל-7.17% מהסכום המבוטח, בשל החשש כי רוסיה לא תצליח לעמוד בחובותיה בשל המשבר הפיננסי החמור ביותר במדינה מאז 1998. התשואה על אג"ח ממשלתיות של רוסיה ל-30 שנה מזנקת היום ל-10.77%, לעומת 9.1% אתמול.



רוסיה, המחזיקה ביתרות המט"ח השלישיות בגודלן בעולם, נאלצת באחרונה להתמודד עם משבר כלכלי חריף בעקבות הנפילה במחירי הנפט ובריחת ההון מרוסיה. שוויו של שוק המניות הרוסי נחתך בשני שליש מאז חודש מאי.



טרויקה דיאלוג, בנק ההשקעות הוותיק במדינה, העריך בשבוע שעבר כי הרובל עלול אף להיחלש ב 30% מול הדולר. רק לפני עשר שנים הניחה רוסיה לרובל להיחלש ב 71%, אחרי שהממשלה שמטה חובות בשווי 40 מיליארד דולר ושוק המניות והאג"ח העולמי התמוטט.



בימים אלה, השילוב של ירידה של 60% במחיר הנפט מרמת השיא אליה הגיע ביולי, ההאטה בצמיחה הכלכלית והעלייה בחששות המשקיעים לגבי השווקים המתפתחים, שוחק את יתרות המט"ח של רוסיה. אותן יתרות נפלו ב 19% ל 484.6 מיליארד דולר ב 12 השבועות שהסתיימו ב 31 באוקטובר.



רוסיה, שמשתמשת ביתרות המט"ח כדי להתמודד עם התנודתיות במטבע הפוגעת בתחרותיות של חברות היצוא, עלולה לגלות כי הניסיונות למנוע את היחלשות הרובל הם חסרי תועלת, לאחר שהמטבע ירד ב 13% מול הדולר מתחילת אוגוסט. הבנק המרכזי של רוסיה מכר סכום שיא של 40 מיליארד דולר באוקטובר, לפי טראסט אינווסטמנט בנק במוסקווה.



החשבון השוטף של רוסיה בדרכו לגירעון. משקיעים משכו כ 147 מיליארד דולר מרוסיה בשלושת החודשים האחרונים, לפי בנק BNP פאריבה, והביאו לירידה של 52% במדד RTS הנסחר בדולרים. העודף במאזן הסחר הרוסי הצטמצם ל 16.4 מיליארד דולר בספטמבר מרמה של 18.5 מיליארד דולר באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully