וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל קולג'ין בוועידת ראש הממשלה ליצוא: המודל של חברות הפארמה - מה שגדול יותר טוב יותר - נחלש

פז וייסמן

12.11.2008 / 14:39

יו"ר גיוון אימג'ינג: 70% משיתופי הפעולה בענף נכשלים בתוך עשור



"המודל של חברות הפארמה - מה שגדול יותר טוב יותר - איבד מכוחו". כך אר היום ד"ר סול בארר, מנכ"ל חברת הפארמה קולג'ין האמריקאית בפאנל בנושא מנהיגות בתעשיית מדעי החיים שנערך היום בוועידת ראש הממשלה ליצוא.



בארר אמר שהמודל נכשל מכמה סיבות: "הסיבה הראשונה היא ההשקעה התקציבית שגדלה עם הזמן במחקר ופיתוח בחברות פארמה גדולות, אולם מספר המוצרים שנמצאים בפייפליין הולך וקטן עם הזמן. כמו כן, התעשייה הגנרית גוררת את המחירים מטה, מה שיכול לגרוע מחברות הפארמה הגדולות פדיונות בגובהה 200 מיליארד דולר ב-5 שנים הבאות".



בארר הוסיף כי "אם מסתכלים על הצמיחה ה-5 שנית של ההכנסות בחברות הפארמה, נראה כי ארה"ב מפגרת אחרי החברות האירופאיות ואחרי החברות מיפאן. אחת הדרכים שלנו להתמודד עם הפערים האלו היא להתחיל ולחפש טכנולוגיות מחוץ לארה"ב".



בארר ציין כי האתגר הגדול ביותר העומד בפני תעשיית הפארמה הינו להוציא מוצרים חדשים ודור ב' למוצרים מוצלחים, שכבר היום הם מוגדרים כבלוקבאסטר. "המוצרים הוותיקים יותר עוברים לתעשיית הגנריקה" הסביר. "עד כה מחקר בתחום הביוטק הוכיח עצמו כיעיל יותר מתהליך המחקר והפיתוח בחברות גדולות. אולם חברות קטנות לא יכולות לעבור את תהליך הרגולציה והשיווק לבדן. לכן צריך לחפש שיתופי פעולה בין החברות הגדולות והקטנות. בעקבות המשבר חברות קטנות הזקוקות למימון לשנתיים הקרובות נמצאות במצב לא קל, שכן גיוסי כספים קשה מתמיד, אמר בארר, שציין כי "לחברות גדולות תהיה הזדמנות לרכוש חברות קטנות ומבטיחות, כל חברה בתחומה. זה יוצר הזדמנויות גדולות עבור החברות הקטנות".



ד"ר מייקל הוייר, סגן נשיא EMEA בחברת Roche Diagnostics, הצביע על ניגוד עניינים הקיים בתעשיית הפארמה בין מפתחי התרופות ובין מפתחי ציוד הדיאגנוסיטקה. "הפחד של חברות הפארמה הוא שחברות דיאגנוסטיקה יחסלו חלק מהפוטנציאל של תרופות מסוימות. ייתכן שבטווח הקצר יהיה פער קטן, אולם זה מגדיל את הסיכוי לקבל החזרי ביטוח (Reimbursement). לכן בטווח הארוך זה דווקא טוב לחברות פארמה לפתח שיתופי פעולה עם חברות בתחום הדיאגנוסטיקה".



ישראל מקוב, יו"ר גיוון אימאגינג, אמר כי 70% משיתופי הפעולה נכשלים תוך 10 שנים, והם לעתים נגמרים במצב שבו חברה אחת רוכשת את השניה. מנסיונה של ד"ר דפנה חפץ, מנכל"ית טרנספארמה, חשוב ששני הצדדים יצאו נשכרים משיתוף הפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully