וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מורים על יציבות בפתיחת המסחר

ניר צליק

12.11.2008 / 14:57

נייס, בלופניקס ואורכית ייסחרו על רקע דו"חותיהן


החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק מורים על יציבות שערים בפתיחת המסחר, על אף חששות המשקיעים מהמשך המשבר הפיננסי. אמש הסתיים המסחר בירידות שערים, כאשר דאו ג'ונס איבד 2% לרמה של 8,692 נקודות; נאסד"ק נחלש ב-2.2% לרמה של 1,580 נקודות ומדד S&P500 ירד ב-2.2% ל-898 נקודות.



בגזרת המקרו, המשקיעים ממתינים לדיווח על המכירות ברשתות הקמעוניות בארה"ב, המפורסם על ידי המועצה הבינלאומית למרכזי קניות. ירידה במכירות תראה על המשך ההאטה במשק האמריקאי.

משרד האוצר האמריקאי שוקל לערוך שינויים בתוכנית החירום הכלכלית בסך 700 מיליארד דולר שאישר הקונגרס (TARP). השינוי יאלץ חברות לגייס הון פרטי ממשקיעים לפני שיוכלו לקבל סיוע ממשלתי. המהלך אינו צפוי להשפיע על 250 מיליארד דולר שכבר הוזרמו לבנקים במסגרת התוכנית, לפי הדיווח, אך משרד האוצר שוקל להוסיף תנאים דומים לכל הזרמת הון עתידית.

בתוך כך, משרד האוצר האמריקאי אינו מתכוון לרכוש נכסי משכנתאות בעייתיים מבנקים ומוסדות פיננסיים שנקלעו לקשיים - כוונתה המקורית של התוכנית שאושרה בקונגרס. במקום זאת צפוי האוצר בארה"ב להמשיך להתמקד בהזרמת הון ישירות למגזר הפיננסי.

בענף הפיננסים, אמריקן אקספרס, חברת כרטיסי האשראי הרביעית בגודלה בארה"ב, מעוניינת בסיוע כספי בשווי 3.5 מיליארד דולר מכספים ממשלתיים. עדיין לא ידוע אם החברה ביקשה את הסיוע מממשלת ארה"ב במסגרת תוכנית הסיוע לנכסים בעייתיים (TARP) לפני שקיבלה אתמול אישור מהפדרל ריזרב להפוך לחברת אחזקות בנקאית.

בענף הטכנולוגיה, קרובה להשגת הסכם עם ענקית הסלולר, ורייזון וויירלס, להפוך את מנוע החיפוש של ענקית התוכנה האמריקאית למנוע החיפוש של משתמשי הטלפונים הסלולרים המופעלים על ידי ורייזון. לפי תנאי העסקה, ורייזון ומיקרוסופט יחלקו את ההכנסות מפרסומות שיופיעו ביחד עם תוצאות החיפושים ומהקישורים הממומנים. מפעילת הסלולר עשויה לרשום הכנסות של 550-650 מיליון דולר בתקופה של חמש שנים – סכום הגבוה פי 2 ממה שהציעה לה גוגל עבור עסקה דומה.

במניות הישראליות, למרות המשבר נראה כי הצליחה להתעלות על הקשיים ולהציג צמיחה יפה בתוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי. הכנסות החברה צמחו ל-162.5 מיליון דולר, מ-131.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2007. הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2008 הסתכם ב-10.9 מיליון דולר, או 0.18 דולר למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי של 9.2 מיליון דולר, או 0.17 דולר למניה בדילול מלא ברבעון השלישי של 2007.

, המתמחה במודרניזציה של מערכות מחשוב, סיימה את הרבעון עם הכנסות של 22 מיליון דולר, עלייה של 4.5% מהכנסותיה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החמיצה החברה את תחזית השוק שציפתה להכנסות של 22.6 מיליון דולר. ההפסד הנקי של החברה בניכוי הוצאות על רכישת נכסים, עלויות מחקר ופיתוח חד פעמיות, הוצאות פיטורים והוצאה חד פעמית על תוכנית החסכון, עמד ברבעון השלישי על 1.36 מיליון דולר או 6 סנטים למניה. בכך החמיצה החברה את תחזית השוק לרווח נקי של 12 סנט למניה. תוכנית החיסכון צפויה לחסוך כ-3 מיליון דולר בשנת 2009.

חברת הציוד הרפואי דיווחה על קפיצה של 12% בהכנסותיה ל-31.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2008, לעומת 27.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי קפץ ב-24% לעומת הרבעון המקביל ל-2.1 מיליון דולר.

דיווחה היום בתוצאותיה לרבעון השלישי של השנה כי הכנסותיה של החברה עלו ב-1% ל-282 מיליון שקל. החברה דיווחה על רווח של 12.5 מיליון שקל ברבעון השלישי - עלייה של 1.5% מהרווח ברבעון המקביל.

, המספקת מערכות סריקה, ארכיב וניהול נתונים לארגונים, רשמה גידול של 30% בהכנסות אך גידול חד בהוצאות ההנהלה יחד עם עלייה בהוצאת המימון, קיזזו את השפעת התוספת בהכנסות והביאו את החברה להפסד רבעוני. בשורה העליונה הציגה טופ אימג' הכנסות של 8.5 מיליון דולר - גידול של 30% לעומת הכנסות של 6.5 מיליון דולר שרשמה החברה ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה טופ אימג' הפסד נקי של מיליון דולר, או 11.3 סנט למניה, בהשוואה להפסד של 2 מיליון דולר, או 22.9 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

יצרנית ציוד התקשורת סיימה את הרבעון עם הכנסות של 5.4 מיליון דולר - בהתאם לתחזיות האנליסטים. זאת בהשוואה להכנסות של 3.1 מיליון דולר ברבעון הקודם והכנסות של 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה החברה הפסד נקי של 9.7 מיליון דולר או 59 סנט למניה, נמוך מתחזיות האנליסטים שצפו הפסד של 48 סנט בלבד. כמו כן, אורכית נתנה תחזיות נמוכות ביחס להערכות האנליסטים המוקדמות לרבעון הרביעי השנה, ולמרות שהיא צופה גידול בהכנסות, אותן היא מעריכה ב-7.3 מיליון דולר והפסד נקי שיסתכם ב-7.3 מיליון דולר, או 44 סנט למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully