וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק המרכזי של בריטניה לא פוסל את האפשרות להוריד את הריבית ל-0% כדי למנוע דיפלציה

סוכנויות הידיעות

12.11.2008 / 16:08

בשבוע שעבר הוריד הנגיד את הריבית ב-1.5% ל-3% - רמתה הנמוכה ביותר מזה 50 שנה



נגיד הבנק המרכזי של בריטניה, מרווין קינג, אמר היום כי קובעי המדיניות במדינה מוכנים להוריד את הריבית שוב לפי הצורך במטרה למנוע מהמיתון הצפוי להוביל לדיפלציה. בשבוע שעבר הוריד הבנק המרכזי של בריטניה את הריבית ב-1.5% ל-3% - רמתה הנמוכה ביותר מאז 1954.



כאשר נשאל היום קינג אם יהיה מוכן להוריד את הריבית לרמה של 0% - רמתה הנמוכה ביותר של הריבית בבריטניה אי פעם - ענה הנגיד כי הבנק המרכזי "נהיה מוכנים להוריד את הריבית ככל שיידרש כדי לעמוד ביעדי האינפלציה".



הליש"ט נופלת ב-0.7% לרמה של 1.5275 דולר לליש"ט בעקבות דבריו של קינג, ולאחר שהבנק המרכזי של בריטניה חזה כי האינפלציה תרד מתחת ליעד הבנק, העומד על 2%, ב-2009. מאז ינואר נפלה הליש"ט ב-25% מול הדולר.



הבנק המרכזי של בריטניה העריך אתמול כי הכלכלה הבריטית תרשום צמיחה שלילית במשך מרבית 2009. לפי התחזית, התמ"ג הבריטי ירשום נסיגה בשיעור שנתי של 1.8% ברבעון הראשון של השנה הבאה והאינפלציה תרד מתחת לרף המינימלי של הממשלה, העומד על 1%.



בעקבות התחזיות העגומות אמר אתמול שר האוצר, גורדון בראון, כי הוא מוכן להגדיל את חבילת הסיוע לתמיכה בכלכלה המקומית. בראון אמר כי הוא מוכן להעניק תמריצים שיסייעו לעידוד הכלכלה מהמשבר הפיננסי ודחק במדינות נוספות לנקוט צעדים דומים. שר האוצר הבריטי, אליסטר דארלינג, צפוי להודיע על תוכנית התמריצים בדו"ח שיפורסם בשבועות הקרובים.



כשנשאל היום קינג האם הבנק המרכזי לא העריך נכונה את הסכנות עומדות בפני הכלכלה הבריטית, אמר כי "העולם השתנה מאז קריסתו של ליהמן ברדרס בספטמבר". "המשבר הבנקאי הנוכחי הוא הגדול ביותר מאז פריצתה של מלחמת העולם הראשונה, וייתכן שאפילו גדול מכך", אמר קינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully