וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: ביטול עסקת הוט יטיב עם מניית נטוויז'ן - מחיר היעד 42 ש' בהמלצת 'קנייה'

TheMarker

12.11.2008 / 16:39

נטוויז'ן הצליחה להציג צמיחה קלה של 2% ברווחיות וזאת למרות הדולר הנמוך שמשפיע על קרוב ל-30% מהכנסות החברה ולמרות המשך הפחתת פעילות ה-Hubbing


נטוויז'ן פירסמה את תוצאותיה העסקיות לרבעון השלישי של השנה עם דו"חות טובים מהציפיות שהצביעו על צמיחה במכירות ושיפור חד בשיעורי הרווחיות. לדברי האנליסט אורי ליכט מבית ההשקעות אי.בי.אי " הצליחה להציג צמיחה קלה של 2% ברווחיות וזאת למרות הדולר הנמוך שמשפיע על קרוב ל-30% מהכנסות החברה ולמרות המשך הפחתת פעילות ה-Hubbing כך שאנו רואים צמיחה זאת כהישג".

בבית ההשקעות ממשיכים להחזיק בהמלצת קנייה עם מחיר יעד של 42 שקל ולמרות המודל השמרני שבחרו באי.בי.אי לנטוויז'ן מחיר היעד משאיר דיסקאונט של 47% על מחירה כיום. נטוויז'ן נסחרת כעת לפי מכפיל EV/EBITDA של 3.5 בלבד על רווחי 2009 וזאת בהשוואה למכפיל של 4.7 שמחיר היעד של אי.בי.אי גוזר.

הרווחיות התפעולית קפצה ב-930% בעיקר עקב סיום שלב ההפחתות וההפרשות לתהליך הרה ארגון. יתר הצמיחה ברווח כפי שמשתקפת ב-EBITDA ניתן לייחס לשיפור הרווחיות בתחום הטלפוניה ובפעילות השירותים המנוהלים.

לדברי ליכט "לאחר התפוצצות עסקת הוט משקיעי נטוויז'ן בהחלט יכולים להתחיל לחשוב על דיבידנד". לליכט יתרת מזומנים בהיקף של 174 מיליון שקל, עודף מזומן על חוב של 43 מיליון שקל, החברה רווחית ומייצרת תזרים של 44 מיליון שקל ברבעון נוסף לכל זה היא כמובן חלק מקבוצת IDB אשר ידוע בחיבתה למשוך דיבידנדים מהחברות שבבעלותה. באי.בי.אי מעריכים שהודעה על דיבידנד תגיע בדו"חות השנתיים לכל המאוחר.

נטוויז'ן מצליחה לצמוח ב-2.1% בהכנסות לרמה של 317 מיליון שקל. הצמיחה נובעת מגידול של 9% בתחום האינטרנט גידול של 14.3% בהכנסות משירותים מנוהלים (גלובקול) ומצמיחה בהכנסות פעילות אתר נענע 10. הצמיחה במכירות התקזזה בעקבות ירידת שער הדולר והפחתת פעילות ה-Hubbing של החברה. על פי דיווחי החברה ירידה של 15.7% בממוצע בשער הדולר הובילה לפגיעה בהיקף של 17.5 מיליון שקל.

מבט על הצמיחה החזקה שנטוויז'ן במציגה ברווחיות התפעולית והגולמית עלולה להטעות במעט כיוון שברבעון המקביל לחברה היו הוצאות עתק על תהליכי המיזוג והרה ארגון. באי.בי.אי מעריכים שבמקרה כזה נכון יותר להסתכל על ה-EBITDA אשר מנטרל את ההשפעות החד פעמיות.

גם בשורת ה EBITDA נטוויז'ן מציגה תוצאות חזקות עם צמיחה של 32% לרמה של 67 מיליון שקל. השיפור החד ברווחיות נובע מתחום השיחות הבינלאומיות אשר שם שיפרה החברה ב-40% את רווחיה למרות ירידה של 6% בהכנסות, ותחום השירותים המנוהלים (גלובקול) אותו הצליחה החברה להביא לאיזון תפעולי ומהפסד של 8.1 מיליוןשקל. במקביל הציגה החברה רווח תפעולי קטן של 0.6 מיליון שקל.

ההון החוזר של נטוויז'ן טיפס ל 116 מיליון שקל בהשוואה להון חוזר של 56 מיליון שקל בסוף 2007. ההון החוזר הושפע מגידול ביתרת הלקוחות ומקיטון ביתרת הספקים .

לדברי ליכט "נטוויז'ן מתחילה את שנת 2009 שהיא יוצאת לדרך חדשה. על החברה צפויים להשפיע סיום תהליכי המיזוג מול ברק ובגינן ירידה חדה בהפחתות. גורם נוסף הוא התבהרות חוסר ודאות של המשקיעים סביב רכישת הוט ומימונה כשהחברה לא קיבלה את האישורים הדרושים".

התחזקות הדולר עשויה לעזור לחברה לשפר את השורה העליונה, אולם החלטות ועדת גרונאו מלמדות כי שר התקשורת צפוי להערים קשיים על מי החברות שינסו להיכנס לתחום התקשורת הבינלאומית. לדברי ליכט "בצד הסיכונים קיים חשש אמיתי שכניסתה המתוכננת של פרטנר לתחום האינטרנט עשוי לעורר תכונה בשוק התקשורת, פרטנר סימנה את תחום האינטרנט כאחד המנועי צמיחה של השנים הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully