וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקדונות השקליים זינקו ב-20 מיליארד שקל מספטמבר

שרון שפורר

13.11.2008 / 8:39

סכום חסר תקדים זרם לפקדונות בחודשיים האחרונים, בשל הפדיונות הגדולים מהקופות והקרנות והבריחה של חברות מהבורסה

בארבעת החודשים האחרונים גדל היקף הפקדונות השקליים בבנקים ב-19-20 מיליארד שקל, והגיע בסוף אוקטובר לכ-520 מיליארד שקל - לעומת כ-500 מיליארד שקל בסוף יוני ובסוף 2007. עיקר הגידול התרחש בספטמבר-אוקטובר, עם החרפת המפולת בשווקים וההאטה בעולם ובישראל.

מדובר בשני סוגי פקדונות שקליים - צמודים ולא-צמודים. היקף הפקדונות הלא-צמודים צמח בארבעת החודשים האחרונים בכ-13 מיליארד שקל, והיקף הפיקדונות הצמודים - ב-6-7 מיליארד שקל. פיקדונות הציבור בבנקים כוללים פקדונות של לקוחות פרטיים, אך גם של חברות וגופים מוסדיים גדולים. הגידול בפקדונות בולט נוכח העובדה שהיקף הפקדונות הכולל של הציבור בבנקים לא השתנה כמעט מתחילת 2008 ועד ליולי.

הגידול בהיקף הפקדונות נובע משלוש סיבות עיקריות: המפולת שמביאה את הציבור לחפש אחר מקום מפלט למיליארדי השקלים שפדה מקופות הגמל, מקרנות הנאמנות ומיתר אפיקי החיסכון; יציבות הבנקים בישראל ביחס לבנקים בעולם והביטחון של רבים, ובהם תושבי חוץ, כי הכסף אצלם יותר בטוח; והחיפוש של חברות ועסקים אחר מקום בטוח יותר לכסף ביחס לשוק ההון התנודתי.

תושבי חוץ מעבירים כספים לבנקים בישראל, על אף שאין במדינה ביטוח פקדונות רשמי, בדומה לבנקים אחרים במדינות המערב, וככל הנראה בשל הצהרות בנק ישראל והאוצר על ביטוח פקדונות, גם אם לא רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully