וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי מגזר הרכב בארה"ב: קריסת התעשייה תגרום לקטסטרופה

סוכנויות הידיעות

13.11.2008 / 10:25

אם שלוש יצרניות המכוניות הגדולות בארה"ב יפשטו רגל, הדבר יוביל לפיטוריהם של 3 מיליון עובדים



נציגיו ותומכיו של מגזר הרכב בארה"ב הזהירו אתמול כי לקריסתן האפשרית של שלוש יצרניות הרכב הגדולות, או אפילו אחת מהן, יהיו השלכות קטסטרופליות על כלכלתה של ארה"ב שיובילו לאובדנן של 3 מיליון משרות ולאובדן של 150 מיליארד דולר בהכנסות הממשלה ממסים.



מגזר הרכב האמריקאי נמצא כיום במצב קשה לאחר שג'נרל מוטורס (GM) הזהירה בשבוע שעבר כי ייתכן שהונה לא יספיק למימון פעילותה השוטפת השנה וכי היא עשויה לקרוס עד יוני, אלא אם תצליח לגייס הון או שהשוק יתאושש. מניית ג'נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, נפלה לרמתה הנמוכה ביותר מאז 1943, בשעה שהקונגרס דן באפשרות לחלץ את יצרניות הרכב הגדולות.



בחודש ספטמבר אישר הקונגרס חבילת הלוואות בסך 25 מיליארד דולר למגזר הרכב, והנשיא הנבחר של ארה"ב ברק אובמה אמר כי הצלת מגזר הרכב האמריקאי תעמוד בראש סדר העדיפויות שלו בתקופת המעבר שלו לבית הלבן. דוברת בית הנבחרים, ננסי פלוסי, קראה אתמול להעברת סיוע מיידי למגזר הרכב מתוך תוכנית החירום בסך 700 מיליארד דולר שאישר הקונגרס לפני חודש.



"עלינו לסייע למגזר הרכב משום שהעלות של אי-נקיטה בצעדים תהיה גבוהה בהרבה עבור הקהילה, העובדים והחברות", אמר הסנאטור הדמוקרטי שרוד בראון, שהביע חשש כי קריסה של מגזר הרכב תוליד תגובת שרשרת שתוביל גם לפגיעה בבתי ספר ובעסקים קטנים. אפילו אם GM לבדה תקרוס, התמוטטותה עשויה להוביל לקריסת רגל של ספקים ולפשיטת רגל של קרייזלר ופורד, בנוסף לפגיעה בחטיבותיהן האמריקאיות של יצרניות המכוניות הזרות.



אחת הקהילות שייפגעו קשות בעקבות קריסה של מגזר הרכב היא העיירה לורדסטאון באוהיו, המאכלסת 3,600 תושבים ומפעל של GM מאז 1966. אם המפעל ייסגר, תאבד המועצה המקומית 70% מתקציבה, מרבית התושבים יפוטרו ועסקים קטנים ייסגרו בהמוניהם. תרחיש שכזה, הזהירו התומכים, בתעשיית הרכב, עשוי לחזור על עצמו לכל אורכו של אזור המערב התיכון.



"אם ג'נרל מוטורס תפשוט רגל, הדבר יביא אותנו לידי חורבן פיננסי. התוצאות יהיו קטסטרופליות עבור האזור כולו", הזהיר מייקל שאפי, ראש העיר של לורדסטאון, המשמש גם כמורה בבית הספר המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully