וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל הפחיתה את תחזית ההכנסות בכ-14% והציתה את החששות מפני האטה חדה במגזר הטכנולוגיה

סוכנויות הידיעות

13.11.2008 / 8:03

בעקבות פרסום האזהרה צללה מניית החברה ב-7.2% במסחר שאחרי הסגירה; דל איבדה 4%, מיקרוסופט השילה 2%



אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם הודיעה אתמול כי היא צופה שתוצאות הרבעון הרביעי יהיו נמוכות מהתחזיות, בעקבות ההאטה שנרשמה במגזר הטכנולוגיה על רקע המשבר הכלכלי. החברה הורידה את תחזית ההכנסות שלה בכ-14% ל-9 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת של בין 10.1 מיליארד דולר ל-10.9 מיליארד דולר.



בנוסף הודיעה אינטל כי כתוצאה מהירידה בהכנסות תפחית את ההוצאות על מחקר ופיתוח ברבעון מ-2.9 מיליארד דולר ל-2.8 מיליארד דולר. "ירידה כה חדה בהכנסות מראה שהצרכנים פשוט הפסיקו לצרוך", אמר ג'ון דריידן מצ'רטר אקוויטי ריסרץ' לסוכנות הידיעות רויטרס.



בעקבות פרסום ההודעה צללה מניית החברה ב-7.17%, ל-12.6 דולר. החדשות על אינטל הציתו את חששות המשקיעים כי ההאטה בצריכת הטכנולוגיה בעולם תהיה חדה מכפי שצפו, וירידות נרשמו גם במניות אחרות במגזר הטכנולוגיה. מניית מיקרוסופט ירדה ב-2% לשפל של 10.5 שנים. מניית דל ירדה ב-4%, ומניית HP השילה 2%. דל ו-HP צפויות לדווח על תוצאות הרבעון בהמשך החודש.



אינטל מסרה כי יצרניות המחשבים האישיים מקצצות באגרסיביות במלאי הרכיבים שלהן. אינטל מייצרת כ-80% מכלל המיקרו-מעבדים בעולם. בשבוע שעבר התריעה אינטל כי משבר האשראי עשוי לפגוע בביקוש לשבבים ולהוביל לחדלות פירעון של מספר ספקיות גדולות של החברה, כך עולה מנתוני הרשות האמריקאית לני"ע.



פיטר ג'נקובסקיס, מנהל חטיבת המחקר בחברת אוקבורק, צופה כי החדשות יפילו את מניות החברה ב-4% עד 10%, אך ציין כי בטווח הארוך, תחזיות החברה יציבות. "סביר מאוד להניח שמדובר במהמורה בדרך, אשר מייצגת הזדמנות קנייה טובה", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully