וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה נפתח בירידות חדות: המעו"ף מאבד 3.6% ויורד מתחת ל-700 נקודות - שפל של שלוש שנים

יובל מעוז

13.11.2008 / 10:09

כי"ל מאבדת 9%; קבוצת דלק נופלת ב-12.1%; מכתשים אגן יורדת ב-6%; בז"ן מאבדת 8%



מחר יתפרסם מדד המחירים לחודש אוקטובר. לפי הערכות עלה מדד המחירים לצרכן עלה באוקטובר ב-0.0%-0.2%, ומדד המחירים לצרכן ב-2008 כולה עלה ב-4.4%.

מחיר הנפט הגולמי נפל אתמול למחיר של 56.16 דולר לחבית - שפל של 21 חודשים - לאחר שמשרד האנרגיה האמריקאי חתך ב-43% את תחזית מחיר הנפט לשנה הבאה. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 56.16 דולר לחבית - רמתם הנמוכה ביותר מאז ינואר 2007 - לאחר נפילה של 5.3% או 3.17 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

במגזר מניות הכימיקלים והאשלג, המשפיע על מניות , והחברה האם, , היו אתמול ירידות בוול סטריט, כאשר מניית פוטאש איבדה 12.7% ואגריום נפלה ב-10%.

חברת הדירוג מעלות הורידה אתמול את דירוג האג"ח של . חברת הדירוג הורידה את דירוג האג"ח של החברה בבורסה בשלוש דרגות, מדרגה AA ל-A. תחזית הדירוג עומדת על "שלילי". לדברי גורמים במעלות, הורדת הדירוג באה לאור העלייה ברמת הסיכון הפיננסי של החברה. זאת לנוכח תחזית לירידת המרווחים בענף הזיקוק ובענף הפטרוכימיה, בעיתוי בו החברה עומדת בפני תוכנית השקעות אגרסייווית, בסביבה מאקרו כלכלית המאופיינת באי וודאות ובתנודתיות גדולה.

חברת הדירוג מעלות הורידה אתמול גם את דירוג האג"ח של מ-AA מינוס ל-A מינוס, עם תחזית דירוג שלילית. זאת בעקבות "רמת המינוף הגבוהה של החברה ושל החברות הבנות, איכות האשראי הנמוכה היחסית של החברות המוחזקות ותזרים מזומנים מהחברות הבנות הנובע לחברה אשר אינו מכסה את הוצאות המטה והמימון ברמת חברות ההחזקות". הורדת דירוג ניתנה גם לחברה הבת GTC RE NV מ-A עם אופק דירוג יציב.

מדד הבנקים ירד אתמול ב-5.6%, בהובלת מניות בנק ובנק . בבנקים הישראלים גדל בארבעת החודשים האחרונים היקף הפיקדונות השקליים ב-20-19 מיליארד שקל. היקף הפיקדונות השקליים הגיע בסוף אוקטובר לכ-520 מיליארד שקל - לעומת כ-500 מיליארד שקל בסוף יוני וכ-500 מיליארד שקל בסוף 2007. עיקר הגידול התרחש בספטמבר-אוקטובר, עם החרפת המפולת בשווקים וההאטה בכלכלה בעולם ובישראל.

חברת הביטוח והפיננסים שבשליטת קבוצת של יצחק תשובה, מצטרפת להראל ביטוח ו, ונוקטת בתוכניות התייעלות. החברה נמצאת בימים אלה בשלבי גיבוש מתקדמים של תוכנית התייעלות הצפויה לכלול קיצוץ בשכרם של העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully