וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק המקוון הפופולרי בעולם מכה בשלישית: בחנויות בהן יימכר נערכים לתורים של עשרות אלפי מעריצים

מאת גיא גרימלנד

13.11.2008 / 6:43

World of Warcraft רשם ב-2007 הכנסות שיא של 1.2 מיליארד דולר מ-10 מיליון מנויים; מאז צמח מספר המנויים ב-10%



>> צפי למאות מעריצים בחצות בחנות מדיה גיים שבגבעתיים, בחנויות באג ובחנות פריק שבתל אביב לכבוד אירוע ייחודי בסצינת הגיימינג הישראלית: השקת Wrath of the Lich King, חבילת ההרחבה החדשה למשחק המקוון הפופולרי World of Warcraft (WOW) מבית בליזארד (Blizzard), שלו 11 מיליון משתמשים שמשלמים בכל חודש כ-15 דולר. אירוע ההשקה בישראל הוא רק אחד מרבים שהתקיימו ביממה האחרונה בעולם. מסיבות השקה נוספות נערכו באירופה ובארה"ב.



WOW הוא משחק הרשת ההמוני בעל נתח השוק הגדול ביותר - 62%. הוא פופולרי מאוד באירופה, בארה"ב ובמזרח הרחוק, במיוחד בסין. חבילת ההרחבה הקודמת של המשחק - The Burning Crusade - הושקה על ידי בליזארד בינואר 2007.

WOW יצא לאוויר העולם בנובמבר 2004 ומאז נהפך לאחד המותגים הידועים בעולם משחקי הווידיאו. עד 2004 נחשבו משחקי הרשת ההמוניים לנישתיים, בעיקר בשל העובדה שכדי לשחק בהם חויבו המשתמשים לשלם סכום חודשי. גדולתו של WOW היתה בכך שהוכיח כי שחקנים מוכנים לשלם כסף תמורת מוצר נהדר, גם בעידן הפיראטיות, המקשה מאוד על חייהן של חברות המפתחות משחקים למחשב האישי - הקורבן העיקרי של מעתיקי משחקים.



ההצלחה הגדולה של WOW תורגמה גם להכנסות בסדר גודל שלא היה קיים עד אז בתעשיית המשחקים. בליזארד רשמה הכנסות שיא של 1.2 מיליארד דולר ב-2007 מ-10 מיליון המנויים המשלמים שהיו לה אז. ברבעון השלישי הודיעה חברת ויוונדי, המחזיקה בבליזארד (כיום אקטיויז'ן-בליזארד, לאחר שהשתיים התמזגו), כי WOW היה אחד ממנועי הצמיחה העיקריים שלה, לצד כותרים כמו Guitar Hero ו-Call of Duty.



חובבי WOW שירכשו את חבילת ההרחבה החדשה יגלו שפרט ליבשת חדשה שנוספה לעולם המשחק, יחד עם מפלצות חדשות, היא מציעה כמה חידושים, בהם דמות חדשה בשם Death knight ומקצוע חדש - Inscription.



לא נבהלים מתחרות



הצמיחה של WOW מרשימה במיוחד לאור העובדה שהשנה יצאו שני כותרים שקיוו לתפוס נתח מהשוק בו הוא שולט, אך ללא הצלחה. Warhammer Online של EA ו-Mythic ו-Age Of Conan של Funcom צברו רק כמה מאות אלפי שחקנים.



לסיפור של WOW יש גם זווית ישראלית. איציק בן-בסט, כיום יזם בשתי חברות סטארט-אפ, היה אחד הכוחות שהובילו את צמיחת המשחק, בייחוד במזרח הרחוק, במסגרת תפקידו כסגן נשיא בבליזארד.



עם המעריצים, הגיעה גם התהילה - סדרת הטלוויזיה סאות' פארק, למשל, הקדישה פרק למשחק ("Make Love, not Warcraft") וכמה סדרות אחרות, כמו Stargate Atlantis, הזכירו את המשחק באחד הפרקים. אפילו סלבריטאים כמו ויליאם שאטנר ומיסטר טי נלכדו בקסמיו.



מה סוד קסמו של WOW? אין לכך תשובה ברורה. חברות רבות מנסות לחקות אותו. עשרות מאמרים, טורים, כתבות וגם עבודות אקדמיות עסקו במשחק, אבל התקשו לענות על השאלה הבסיסית הזו. לעתים המשחק מייגע והמשימות חוזרות על עצמן, שחקנים נדרשים להשקיע שעות בהריגת מפלצות כדי להתקדם, ובכל זאת WOW הוא המשחק הראשון שהציע חוויה פשוטה, ידידותית ונטולת באגים שעטופה בתוכן צבעוני ומזמין ומתאימה גם לשחקני קז'ואל - שחקנים שמקדישים מעט זמן למשחקים, ובפרקי זמן קצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully