וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיסאפל: "עוד לא מרגישים את המיתון"

מאת אמיתי זיו

13.11.2008 / 6:43

להערכת יו"ר קבוצת ההיי-טק רד, הפגיעה של המשבר בענף לא תהיה חמורה כמו ב-2000



>> ענף ההיי-טק לא ייפגע מהמשבר הנוכחי כמו ב-2000 - כך העריך אתמול זהר זיספאל יו"ר קבוצת חברות ההיי-טק רד, בוועידת ראש הממשלה ליצוא שהתקיימה בירושלים.

לדברי זיסאפל, "ב-2000 היתה הבועה בהיי-טק עצמו, ולכן הרגשנו את המשבר לפני כולם. הפעם המשבר הוא אחר, ואנחנו עדיין לא ממש מרגישים אותו. יש ירידת מחירים בארה"ב, אבל זה לא חדש - זה קורה כבר 18 חודשים. עם זאת, במזרח ובאירופה יש עדיין צמיחה - כך שבאופן כללי יש גידול. לכן אני מעריך שהמיתון בהיי-טק לא יהיה חמור כמו ב-2000. אני קורא עיתונים בבוקר ונהיה מדוכא - אבל אז אני מגיע לעבודה ומתאושש, כי המכירות נמשכות".



זיספאל התייחס בדבריו גם לקשיים של חברות סטארט-אפ לנוכח המשבר הפיננסי: "כשמדברים על סטארט-אפים, בענף הזה יש משמעות גדולה לפסיכולוגיה. משקיעים כיום לא רואים אקזיט בטווח של שנה או שנתיים ולכן הם בררנים יותר בהשקעה בחברות, בעיקר בכאלה ששורפות מזומנים בקצב גבוה. גם גיוס כספים ראשון הוא קשה בתקופה כזו".



זיספאל הוסיף עצה לחברות סטארט-אפ, שלא מעט ביקורת בצדה: "מי שיצליח בתקופה כזו הם סטארט-אפים קטנים, חסכנים ויעילים. לפני 20 שנה, חברות סטארט-אפ באמת צמחו במוסכים של אנשים. כשהקמתי חברות סטארט-אפ, אנשים עבדו בצניעות ולעתים אף ללא משכורת. כיום, חברות סטארט-אפ מבזבזות כסף כמו חברה גדולה, מחלקות משכורת כמו בחברות מבוססות וקונות שולחן פינג פונג למשרדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully