וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל איגוד השיווק: "ביקשנו מ'ידיעות', 'גלובס' ו'כלכליסט' לחשוף את נתוני התפוצה שלהם - והם סירבו"

מאת אופיר בר-זהר

13.11.2008 / 6:43



מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי, תלמה בירו, אמרה אתמול כי פנתה לעיתונים "ידיעות אחרונות", "גלובס" ו"כלכליסט" בבקשה לפרסם את נתוני התפוצה שלהם כפי שנהוג בעולם, אולם הם סירבו.

לדבריה, "תשובתם של ידיעות אחרונות וגלובס היתה שלילית, והם הסבירו זאת בכך שהם מעדיפים להתמקד בנתוני טיג'יאי (שמודדים חשיפה ולא תפוצה, א"ב) ולא מעוניינים לחשוף ביקורת תפוצה". בנוגע ל"כלכליסט" אמרה בירו כי "הוא פירסם נתוני תפוצה בגיליון ה-100 שלו, אך מסר לנו שבעתיד מדיניות קבוצת ידיעות תהיה גם המדיניות שלו".



בירו אמרה עוד כי "בעיתון 'מעריב' הפנו אותנו אל התשקיפים של הכשרת הישוב, שם מופיע פירוט של נתוני העיתון. 'ישראל היום' אישר לנו מיידית לקבל את דו"ח התפוצה שלו, והוא מצטרף ל'הארץ' שמפרסם נתונים אלה מתחילת השנה".



עוד אמרה בירו כי "הרצון להידמות לעיתונים הנחשבים ביותר בעולם נעצר ברגע שזה נוגע לביקורת תפוצה, והאינפורמציה הכי בסיסית שמוציא כל עיתון בעולם המערבי נחסכת מאתנו, המפרסמים הישראליים. לא יעלה על דעתו של מפרסם ישראלי לפרסם בטלוויזיה בלי לקבל נתוני רייטינג. אנחנו מפרסמים בעיתונים לפי מידע שאנחנו מקבלים מהעיתונים עצמם. אנחנו ממשיכים לבקש מחברינו באיגוד השיווק להעלות את הנושא לדיון בכל פעם שהם קונים מדיה".



מגלובס נמסר בתגובה: "נתוני תפוצת גלובס ידועים וניתנים לכל מפרסם בעיתון במסגרת הסכמים מסחריים. מעבר לכך, גלובס אינו מוצא לנכון להעביר לכל גוף אחר נתונים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully