וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול לא לבד: סלקום הרוויחה 400 אלף ש' מטלנובלה סורית

איילה צורף

13.11.2008 / 6:43

הסדרה היתה הלהיט הגדול של אוקטובר בתוכן סלולרי עם 100 אלף צפיות - כמעט כמו ב"אח הגדול"



>> בעוד תוכנית "האח הגדול" ממשיכה לשבור שיאי צפייה ולהיות שיחת היום, הצליחה טלנובלה סורית נטולת כל יחסי ציבור לייצר שיא משל עצמה: הטלנובלה "שער השכונה" ("באב אל חארה") ייצרה 100 אלף צפיות בסלולר באוקטובר - כך עולה מנתונים שנמסרו על ידי חברת לוגיה, האחראית על שירותי התוכן של סלקום.



מדובר בטלנובלה סורית המשודרת זה שלוש שנים מדי ערב במשך חודש הרמאדן. הערבים הישראלים, שנדבקו בחיידק הטלנובלה שפוקד את העולם הערבי, לקחו חלק בצפייה בפרקים שלמים באמצעות מכשירי הסלולר.

לשם השוואה, כמות הצפיות בקישורים לתוכנית "האח הגדול" בסלקום באוקטובר היתה כ-150 אלף, בעוד שלטלנובלה הסורית נרשמו 100 אלף צפיות בקרב מגזר קטן הרבה יותר, ללא כל קידום טלוויזיוני. סך הצפייה במהדורות החדשות בסלקום באוקטובר היה 30-40 אלף צפיות בלבד.



לדברי עדי כהן, סמנכ"ל השיווק של סלקום, ההכנסות משידור הטלנובלה הסורית הן 400 אלף שקל. "מדובר במודל חלוקת רווחים - חצי חצי - בינינו לבין נציג התוכן של הטלנובלה", אמר.



תחום התוכן הערבי לא מפותח יחסית בשוק הסלולר הישראלי. החתימה על הסכמי רכישת תוכן לרוב מורכבת, בעיקר לאור העובדה שיש יותר מגורם אחד שטוען כי הוא הבעלים הבלעדיים על זכויות השידור בסלולר. לעתים קשה לבדוק את אמיתות דבריו, שכן הוא עובד עם גורמים בסוריה, בדובאי ובמדינות נוספות עמן אין לישראל יחסים דיפלומטיים.



לדברי חוסן אבו מוח, מנהל שיווק למגזר הערבי בסלקום, "רמת החדירה של הטלוויזיה הרב-ערוצית והאינטרנט במגזר הערבי לא גבוהה כמו בכלל האוכלוסייה. יש ערים וכפרים כמו סכנין ואום אל פאחם, שאין בהם תשתית כבלים, ולמכשירי הסלולרי יש חדירה גבוהה יותר. מה גם שצפייה בטלנובלה זה משהו שהצעירים הערבים מעדיפים לעשות בפרטיות, שכן לעתים יש בה תכנים שבבית לא מרשים להם לראות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully