וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל קולג'ין: "המודל של 'גדול יותר - הוא טוב יותר' כבר לא נכון לענף הפארמה"

פז וייסמן

13.11.2008 / 6:43



>> בפאנל על מנהיגות בתעשיית מדעי החיים שהתקיים אתמול בוועידת ראש הממשלה ליצוא ולשיתופי פעולה שנערכה בירושלים, הועלתה השאלה מה יקרה כעת בתעשיית מדעי החיים והפארמה, בעקבות המשבר הכלכלי והבעיות בפניהן ניצבת תעשיית הפארמה. ד"ר סול בארר, מנכ"ל חברת הפארמה האמריקאית קולג'ין, אמר ש"המודל של חברות הפארמה - גדול יותר הוא טוב יותר - איבד מכוחו".

בארר אמר שהמודל נכשל מכמה סיבות. "ההשקעה התקציבית במחקר ופיתוח גדלה עם הזמן ומספר המוצרים קטן. התעשייה הגנרית גוררת את המחירים מטה, מה שיכול לגרוע מחברות הפארמה הגדולות פדיונות בגובה 200 מיליארד דולר בחמש השנים הבאות. אם מסתכלים על הצמיחה לחמש שנים בהכנסות של חברות הפארמה נראה שארה"ב מפגרת אחרי החברות האירופאיות והיפאניות. בשל הפערים התחלנו לחפש טכנולוגיות מחוץ לארה"ב".



לדעתו של בארר, האתגר הגדול ביותר בפני תעשיית הפארמה הוא להוציא דור שני למוצרים מצליחים, שכן המוצרים הוותיקים יותר עוברים לתעשייה הגנרית.



על המשבר בשווקים אומר בארר: "לחברות גדולות תהיה הזדמנות לרכוש חברות קטנות ומבטיחות, כל חברה בתחומה. זה יוצר הזדמנויות גדולות עבור החברות הקטנות".



ד"ר מייקל הוייר, סגן נשיא אזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואסיה) ב-Roche Diagnostics, מצביע על ניגוד עניינים בתעשיית הפארמה - בין מפתחי התרופות לבין מפתחי ציוד הדיאגנוסיטקה. "הפחד של חברות הפארמה הוא שחברות דיאגנוסטיקה יחסלו חלק מהפוטנציאל של תרופות מסוימות. ייתכן שבטווח הקצר יהיה פער קטן, אך זה מגדיל את הסיכוי לקבל החזרי ביטוח - לכן בטווח הארוך זה דווקא טוב לחברות פארמה לפתח שיתופי פעולה עם חברות בתחום הדיאגנוסטיקה".



ישראל מקוב, יו"ר גיוון אימג'ינג, אמר כי 70% משיתופי הפעולה נכשלים תוך עשר שנים, והם לעתים נגמרים בחברה אחת הרוכשת את השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully