וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרכטנברג: אי אישור התקציב - אסון

מירב ארלוזורוב

13.11.2008 / 6:51

ראש המועצה הכלכלית חברתית סבור כי יש לשקול להקפיא את הפחתת המסים המתוכננת ואינו פוסל פרישת רשת ביטחון לעמיתי קרנות הפנסיה



>> "זה שהכנסת לא מתכוונת לאשר את תקציב 2009, זה נורא" - כך אמר ל-TheMarker ראש המועצה הכלכלית חברתית במשרד רה"מ, פרופ' מנואל טרכטנברג.

לדבריו, אי-אישור התקציב במועד משמעו שישראל תצטרך לפעול בשלושת החודשים הראשונים של 2009 - עד לאישור התקציב לאחר הבחירות - לפי שיטת 1/12 מתקציב 2008. כלומר, היקף השימוש בתקציב בחודשים אלה יהיה נמוך יחסית, והוא עלול רק להחמיר את מצב המשק - דווקא כשזה זקוק לסיוע תקציבי. טרכטנברג קרא, לכן, לראשי הסיעות הגדולות בכנסת להתגבר על חילוקי הדעות ולאשר את התקציב.



בהתייחסו לתוכנית האוצר למען האצת הפעילות במשק, אמר טרכטנברג כי הוא סבור שיש מקום לשקול את הקפאת הפחתת המסים המתוכננת ל-2009. לדבריו, אמנם הקפאת מסים כמוה כהעלאת מסים - וזה צעד פוגע בצמיחה. אולם מנגד עומדת האפשרות של השימוש בכספים שאוצר המדינה יחסוך כהקפאת ההפחתה להשקעה בתשתיות ובפרויקטים מעודדי צמיחה.



בנוגע לפרישת רשת ביטחון פיננסית לאור המצב הקשה בשווקים, אמר טרכטנברג כי גם סוגייה זאת צריכה להיבחן כלכלית. לדבריו, הוא נוטה שלא לצדד בפרישת רשת ביטחון למחירי אגרות החוב בשוק ההון, והיה מעדיף לבדוק אפשרות לפרוס רשת ביטחון לעמיתי קרנות הפנסיה, קופות הגמל וביטוחי החיים באמצעות הגנה על הפסדי הפנסיה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully