וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר כוכב היום

אורה קורן ומורן הרפז

13.11.2008 / 6:51



>> הכוכב של ועידת ראש הממשלה ליצוא, שנפתחה אתמול בירושלים, היה נגיד בנק ישראל סטנלי פישר - אף שהוא נעדר ממנה עד שעות הערב.

התנהלותו של פישר בעניין הורדת הריבית ורכישות הדולרים זכתה לתגובות נלהבות מראשי התעשיינים והיצואנים ומראש האופוזיציה, בנימין נתניהו. כולם בירכו על העובדה שפישר הוא העומד בראש בנק ישראל בתקופה כה סוערת. נשיא איגוד התעשיינים שרגא ברוש טרח להדגיש את ההבדל בין פישר לשר האוצר רוני בר-און, שלא עושה מספיק, לדבריו, לטפל במשבר. על פישר אמר ברוש: "כמנהיג כלכלי, ההולך אתנו כברת דרך בחודשים האחרונים, פישר הבין הרבה לפני כולם לאן אנו הולכים והשכיל להכין את המשק הישראלי למשבר בתחום המוניטרי". שר התמ"ת אלי ישי הפתיע כשלא הגיע לנאום במושב הפתיחה ולא סיפק הסברים. מאוחר יותר התברר שממש באותו זמן היה ישי עסוק בראיון לגל"צ בעניין הבחירות לרשויות המקומיות, שנערכו שלשום. ממשרד התמ"ת נמסר כי אף שנעדר ממושב הפתיחה, הקפיד ישי להיפגש עם כל השרים שאתם נקבעו לו פגישות.



בניגוד לפרסומי המארגנים ביום שישי בעיתונות, לא נכחו במושב הפתיחה לב לבייב, שעוסק כנראה בימים אלה בניסיון להציל את עסקי הנדל"ן, התעשייה והיהלומים שלו מציפורני המשבר, ואף לא דני דנקנר, יו"ר בנק הפועלים. במקום דנקנר, הגיע מנכ"ל הבנק צבי זיו, שהעדיף להתמקד בבעיות שיוצר המשבר הפיננסי בגופי חיסכון לטווח ארוך, ולא במצב הבנקים. איש העסקים איתן ורטהיימר אמר במושב הפתיחה כי ישראל היא תופעה עולמית, "שיש בה הרבה אנשים בלי עבודה - ועבודות רבות בלי אנשים". היזם יוסי ורדי הציע לסינים לשלב כוחות עם ישראל. "הסינים, עם החוזקות שלהם, ואנחנו, עם הטכנולוגיה המתקדמת - היינו יכולים להיות יחד מעצמה אמיתית". ממכון היצוא נמסר כי לבייב אישר עקרונית את השתתפותו בכנס, עם הסתייגות, ויומיים לפני האירוע הודיע שלא יבוא. עוד נמסר ממכון היצוא, כי בנק הפועלים הודיע ערב הוועידה כי דנקנר לא יבוא וכי את מקומו ימלא זיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully