וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המינהל יוריד מחירי המינימום למכרזים על קרקעות

מאת אריק מירובסקי

13.11.2008 / 6:43



>> שר הבינוי והשיכון ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל, זאב בוים, הנחה את מנהל המינהל, ירון ביבי, לבחון שורה של הקלות בתחום הנדל"ן, במטרה לסייע למשק הישראלי להיערך למשבר העולמי.

ההקלה המשמעותית ביותר היא הורדת מחירי המינימום על מכרזי הקרקעות.



כפי שפורסם ב-TheMarker, בשבועות האחרונים בחנו במינהל אפשרויות לשנות נוהלי מכרזים, לאחר שמכרזים שפורסמו באחרונה - בהם המכרזים על הקרקעות של דרום הקריה - נכשלו, משום שהמשתתפים בהם נקבו במחירים הנמוכים באופן משמעותי משיעור של 75% מהערכות השמאים כנדרש.



המינהל החליט להפחית את מחירי המינימום במכרזים ל-50%. בעקבות המהלך תהיה רשאית ועדת המכרזים לקבוע זוכה במכרז אם ההצעה שהגיש נמוכה בעד 50% מהאומדן, לאחר הנחת אזור אם זו קיימת.



בנוסף, כדי לסייע בקידום עסקות תוך קיצור הליכים, הוחלט במינהל להכין טבלת ערכי קרקע לכ-40 אזורי תעשייה, אזורי עדיפות לאומי א' וקו העימות, בהם מוקצות קרקעות לפטור ממכרז. כמו כן הוחלט כי המינהל יפרסם מראש מחירי קרקע לתעשייה באזורי פריפריה, זאת לאחר שעד היום נהג המינהל להזמין שומה רק לאחר ששני מכרזים רצופים לאותו מגרש לא צלחו.



השר בוים בירך על השלמת המהלך, ואמר כי היערכות זו מחויבת מציאות ויש לקוות שהיא תסייע בהתמודדות עם הקשיים הצפויים בעקבות המשבר העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully