וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולטיפון גייסה 2.4 מיליון דולר מקרן ורטקס

גיא גרימלנד

13.11.2008 / 10:30

מולטיפון מפתחת טכנולוגיה המאפשרת הכפלה של פי 10-4 של כמות המידע המועברת באמצעות רשתות תקשורת אופטית



חברת מולטיפון השלימה גיוס של כ-2.4 מליון דולר מקרן ורטקס המיועדים למימון פיתוח המוצר הראשון של החברה. הגיוס הראשון בתחילת 2007 היה על סך 1.2 מליון דולר במשותף עם מעיין ונצ'רס.

מולטיפון מפתחת טכנולוגיה המאפשרת הכפלה של פי 10-4 של כמות המידע המועברת באמצעות רשתות תקשורת אופטית ותאפשר שידור ב-10 ג'יגה, 40 ג'יגה ובעתיד הקרוב גם ב-100 ג'יגה . החברה מממשת טכנולוגיה זו באמצעות שבב תקשורת המאפשר לטענת החברה הורדה בעלויות בנוסף לשיפור באיכות השידור ויחס האות לרעש. המוצר מיועד לשימוש המרכזיות הביתיות: Fiber to the home FTTH, לשימוש במרכזיות באירגונים וכן לשימוש בתחום המטרו.

חברת מולטיפון (MultiPON) הינה חברת סטארט אפ שהוקמה במסגרת החממה הטכנולוגית של מעיין ונצ'רס. החברה הוקמה על ידי פרופ' דן שדות, ראש המחלקה להנדסת חשמל ומחשבים והמשנה לדיקן הפקולטה להנדסה באוניברסיטת בן גוריון, באמצעות ב.ג נגב חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן-גוריון. פרופ' שדות הקים בעבר שתי חברות סטארט אפ: טרהקרוס, ואקסלייט פוטוניקס. כמו כן, היה פעיל במיזוג חברת אקסלייט עם חברת סיבקום.



"המוצר שמפתחת החברה מתאים במיוחד לשוק התקשורת הצמא להגדלת רוחב הפס. הגדלת רוחב הפס הפכה למשמעותית עם צמיחת שוק ה-Triple Play להרחבת הדרישה לשירותי וידיאו מתקדמים כמו HDTV, IP Videoו-VoD וכן לשירותים כגון משחקים אינטרקטיוויים", מסביר פרופ' שדות.



"כבר כיום קיימת התפוצצות בהעברת המידע ונדרש רוחב פס גדול יותר. לדוגמה, כמויות הנתונים המועברות ברשת היום רק ב-YouTube וגוגל גדולות כמעט פי שלושה מכל תעבורת הרשת בארה"ב בשנת 2000. בכדי להגדיל את רוחב הפס נדרש לשדר במהירויות גבוהות יותר. היפאנים כבר מדברים על 30-100 מגה שיגיעו הביתה, בכדי להגיע לכך, על השידור להיות בלפחות 10 ג'יגה. בדיוק לכך מכוון המוצר שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully