וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: שער של 4 שקלים לדולר - כבר השבוע

TheMarker

13.11.2008 / 10:26

הורדת הריבית ובנוסף, התחזקות הדולר בעולם הגדילו את המומנטום השלילי של השקל


השקל נגע בשיא של 3.9150 מול הדולר אמש. הורדת הריבית בשיעור של 0.5% שנועדה לתמוך בצמיחת המשק המקומי, הובילה לחולשה של השקל. להערכת האנליסט רודיאן רחנייב מפינוטק התחזקות הדולר בעולם על רקע הנפילות בשוק המניות הגלובלי עשויה להוסיף למומנטום השלילי של השקל ולדחוף את הצמד מעל הרמות של 4.0000 שקלים לדולר כבר השבוע. השקל סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 3.8880 מול הדולר.

הדולר האמריקאי נחלש מול היין כאשר הצמד דולר יין נסחר בשפל של 94.50 יין לדולר ביום רביעי. המשקיעים החלו לעזוב נכסים בעלי סיכון לאור דבריו של שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון שהדגיש את הדאגות לתחזית הכלכלה הגלובלית וגרמו למכירות חיסול בשוק המניות העולמי. הדולר נסחר סביב הרמות של 95.00 אל מול היין נכון לשעה 22:00 (GMT) אמש.

הליש"ט ביצע צניחה חופשית וצלל לשפל של יותר משש שנים אל מול הדולר ושפל של כל הזמנים מול היורו, זאת לאחר שהבנק האנגלי הזהיר כי כלכלת בריטניה תצטמק בחדות בשנת 2009. כמו כן, נגיד ה-BOE, הבנק המרכזי בריטניה, מרווין קינג, חיזק את התחזיות למהלכים אגרסיביים נוספים של קיצוץ בריבית לטווח קצר מרמתה הנוכחית בגובה 3.0%. הליש"ט נסחר סביב 1.4950 מול הדולר, סביב הרמות של 141.40 מול היין וסביב הרמות של 0.8345 מול היורו.

בשוק המניות האמריקאי מדד הדאו ג'ונס רשם הפסדים משמעתיים כאשר ערכו ירד ב-5.0% לאחר ששר האוצר האמריקאי, פולסון החל לחזור בו מרכישת כל נכסי המשכנתאות הבעייתיים מכספי הקרן בשווי של 700 מיליארד דולר אשר הקציבה הממשלה בכדי לתמוך במצוקה הכלכלית. פולסון תירץ את החלטתו בכך שאמר כי פעולה זו לא אינה הדרך אפקטיבית. התוצאה הייתה פאניקה של משקיעים אשר איבדו אמון בסיכוי לשינוי התחזית הקודרת בצמיחה העולמית.

היום יתמקדו המשקיעים במספר נתונים חשובים מהעולם: בגוש היורו יתפרסמו נתוני התמ"ג הרבעוניים של גרמניה בשעה 7:00 (GMT). בקנדה ובארה"ב תתמקד תשומת הלב בנתוני מאזן הסחר בשעה 13:30 (GMT) וכמו כן, נתוני העבודה באמריקה יהיו במרכז העניינים עם פרסום של תביעות מחוסרי עבודה השבועיים.

: השקל איבד גובה ונגע בשיא של 3.9150 מול הדולר אמש. נגיד בנק ישראל סטנלי פישר הוריד את הריבית בשיעור של 0.5% לרמה של 3.0% בלבד, כדי לתמוך בצמיחה הכלכלית במשק המקומי והוביל לחולשה של השקל. התחזקותו של השטר הירוק בזירה העולמית על רקע הנפילות בשוק המניות הגלובלי עשויה להוסיף למומנטום השלילי של השקל ולדחוף את הצמד מעל הרמות של 4.0000 שקלים לדולר כבר השבוע. השקל סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 3.8880 מול הדולר.

זהב: החוזה העתידי על הזהב נפל ביותר מ-2% אמש, זאת לאחר צניחתו של מדד הדאו ג'ונס, הירידה במחירו של הנפט והתחזקותו של הדולר בזירה העולמית. אך הירידות נבלמו בשל ביקושים פיסקאליים למתכת היקרה. עם זאת גולדמן זקס (בנק השקעות גדול בארה"ב) חתך בתחזית של הזהב לשיעור של 690 דולר לאונקיה בחודשים הבאים והעריך הדולר צפוי להמשיך ולהתחזק.

נפט: החוזה על הזהב השחור צלל ביותר מ-3.0% אמש ונסחר סביב 55 דולר לחבית. הנפט נסחר בשפל של 22 חודשים על רקע חשש המשקיעים כי אין ביכולתה של הממשלה לטפל במשבר האשראי הפיננסי. הדולר ממשיך לצבור כוח כנגד המטבעות המובילים על רקע הירידות בשוק המניות ומושך מטה גם את מחירי הסחורות אשר מתומחרים בדולרים. החוזה העתידי על הנפט סגר את המסחר אמש סביב 55.60 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully