וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה ברשתות הקמעוניות בארה"ב; המכירות נופלות בעשרות אחוזים והצרכנים סוגרים את הארנק

סוכנויות הידיעות

13.11.2008 / 10:13

הצריכה הפרטית בארה"ב ירדה ב-3.1% ברבעון השלישי - הירידה החדה ביותר מזה 28 שנים


המשבר הכלכלי הביא אמריקאים רבים להפחית את ההוצאות שלהם, והרשתות הקמעוניות מדווחות על ירידות חדות במכירות, כשבחלק מהן נרשמה ירידה של עשרות אחוזים.

ביום רביעי הפחיתה בסט ביי את תחזית הרווח שלה ותיארה את השינוי בהתנהגות הלקוחות כ"רעידת אדמה". החברה מסרה כי האקלים העסקי הנוכחי הוא הקשה ביותר ב-42 שנות פעילותה של החברה.

מייסי'ס עברה להפסדים ברבעון השלישי, והתריעה כי עונת החגים הקרובה תהיה לחוצה במיוחד. החברה הפחיתה את תקציב השקעות ההון שלה ל-2009 בכמעט מחצית.

ביום שני הודיעה רשת מוצרי האלקטרוניקה סירקס סיטי כי הגישה בקשה להגנה מפני נושים. הרשת תפטר אלפי עובדים ותסגור 20% מסניפיה.

האנליסטים מאמינים כי הצרכנים - המהווים בדרך כלל כ-70% מהפעילות הכלכלית - יפסיקו להיות המנוע העיקרי של הכלכלה, אמר סקוט הויט, מנהל חטיבת כלכלת הצרכנות ב-Economy.com לסוכנות הידיעות AP.

הצרכנים בארה"ב נהנו במשך שנים ממחירי הבתים המנופחים, ומימנו את הוצאותיהם בעזרת כרטיסי אשראי והלוואות. עכשיו הברזים סגורים, ומספר המפוטרים עולה מדי יום. האנליסטים מעריכים כי השינוי שעובר כעת על הצרכנים אינו זמני, אלא מסמל את סופה של הכלכלה המבוססת על צריכה.

הנתונים שפורסמו באחרונה הפתיעו גם את הפסימים שבאנליסטים: ברבעון השלישי, ירדה הצריכה הפרטית ב-3.1%, הירידה החדה ביותר מזה 28 שנים. המכירות בחנויות הפתוחות יותר משנה באוקטובר היו הגרועות ביותר, לפחות מאז 1969. וההאטה נמשכת - מייסי'ס הודיעה כי היא צופה ירידה של לפחות 10% במכירות בנובמבר.

גם במגזר מוצרי היוקרה נרשמו ירידות חדות: סאקס ונורדסטורם הודיעו על ירידה של לפחות 10% במכירות החנויות הפתוחות יותר משנה. בניימן מרקוס נרשמה ירידה של 27%.

חלק מהחנויות מייצרות עד 40% מרווחיהן השנתיים בעונת החגים, והתחזית לעונת החגים הקרובה נראית קודרת מתמיד. במגזר הצעצועים צפויה ירידה של עד 50%, מה שעשוי להוביל לפשיטות רגל נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully