וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בעולם העסקים האמריקאי: המערכת הפיננסית תצטרך טריליון דולר כדי להיחלץ מהמשבר

סוכנויות הידיעות

13.11.2008 / 9:44

המוסדות הפיננסים ירשמו הפסדים ברבעון הרביעי ובשנה הבאה בשל הידרדרות המצב הכלכלי העולמי, לפי הבכירים



תוכנית החילוץ של ממשלת ארה"ב בשווי 700 מיליארד דולר קרוב לוודאי לא תהיה מספיקה כדי לחלץ את המערכת הפיננסית האמריקאית, ויש צורך בתוכנית בשווי טריליון דולר לפחות כדי לעבור את המשבר - כך העריכו שניים מאנשי העסקים הבכירים בארה"ב.



נראה כי המשבר הפיננסי העולמי עבר את השלב האינטנסיווי שלו, שהיה בהתמוטטות בנק ליהמן ברדרס בספטמבר, אבל המוסדות הפיננסים עדיין ירשמו הפסדים ברבעון הרביעי ובשנה הבאה בשל הידרדרות המצב הכלכלי העולמי, כך העריך גארי פר, סגן יו"ר בנק ההשקעות לאזארד.



פר הוסיף כי בסיס ההון של המערכת הפיננסית בארה"ב אזל והיא לא תוכל להתמודד עם הפסדים נוספים. "תוכנית החילוץ האמריקאית בשווי 700 מיליארד דולר לא תספיק. התוכנית תצטרך להיות גבוהה מטריליון דולר. זה חייב לבוא ממקום כלשהו, ואכן במהלך שלושת החודשים האחרונים ברחבי העולם המקור העיקרי להזרמת כספים היו ממשלות העולם", אמר פר.



ה. רודג'ין כהן, יו"ר חברת עורכי הדין סאליבן אנד קרומוול, אמר בוועידה כי קרנות ההשקעה הפרטיות עשויות להיות מקור נוסף להזרמת הון, למרות שההון יהיה קטן יחסית. כהן הוסיף כי בין כל הכשלונות בחודשים האחרונים, התמוטטותו של בנק ליהמן ברדרס היה "יותר מכל האירוע המשמעותי ביותר במשבר".



כהן ופר הם אנשי עסקים בעלי ניסיון בביצוע עסקות כלכליות ופיננסיות, והם היו מעורבים ברכישות ומיזוגים גדולים וביניהם מכירת בר סטרנס לבנק ג'יי פי מורגן צ'ייס והשקעתו של בנק מיצובישי UFJ היפעני בבנק מורגן סטנלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully