וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות הורידה הדירוג לקבוצת קרדן בעקבות רמת מינוף גבוהה ואיכות אשראי נמוכה של חברות מוחזקות

יובל מעוז

13.11.2008 / 9:03

קרדן: לחברה מינוף זהיר ומחושב - אנו מצרים על החלטת מעלות


חברת דירוג האשראי מעלות S&P הורידה אתמול את דירוג האשראי של אג"ח של ושל החברה הבת . מעלות הורידה את הדירוג האג"ח מסדרה א' של קרדן NV, שבבעלות יוסף גרינפלד, אבנר שנור ואיתן רכטר, מ-AA מינוס ל-A מינוס עם אופק דירוג שלילי. דירוג האשראי לסדרות האג"ח של GTC, זרוע הפעילות קרדן במזרח אירופה ובסין, הורד גם כן ל-A מינוס מ-AA מינוס, עם אופק דירוג יציב. סדרות האג"ח של הקבוצה הוצאו מרשימת מעקב.

האג"ח של קרדן אן.וי נסחרות כיום בתשואה של 17.1%. האג"ח מסדרה א' של ג'י.טי.סי נסחרות בתשואה של 13.1% ומסדרה ב' בתשואה של 18%.

מעלות מסבירה את השיקולים להורדת הדירוג לקרדן בעקבות הרעה בשוקי הפעילות העיקריים של החברות הבנות, "רמת מינוף גבוהה, איכות אשראי נמוכה יחסית של החברות המוחזקות ותזרים מזומנים מהחברות הבנות הנובע לחברה אשר אינו מכסה את הוצאות המטה והמימון ברמת חברת ההחזקות".

במעלות מסבירים את החלטתם בכך שהתנודתיות בשווקים הובילה לירידה בשווי הפורטפוליו של החברה, הכולל גם ירידה בשווי הנכסים הלא-סחירים, ולפיכך לעלייה ביחסי המינוף של החברה. יחס החוב נטו של קרדן נכון לאוקטובר ביחס לשווי פורטפוליו הנכסים עמד על כ-40%. "הורדת הדירוג משקפת את ציפייתנו כי החברה תשמור על יחס שלא יעלה על 50% לעומת כ-25% במועד הדירוג הראשוני".

רמת הסיכון הפיננסי בחברות הבנות GTC RE ו-KFS, זרוע הפיננסים של קרדן במזרח אירופה, גבוהה לדעת מעלות, בשל עלייה בהיקף החוב הפיננסי שעדין אינה מניבה תזרימי מזומנים. מעלות מציינת לחיוב את הנזילות של קרדן, וכי אין לה התחייבויות השקעה מהותיות לשנים הקרובות.

קרדן: המינוף זהיר ומחושב

בחברת קרדן הגיבו להורדת הדירוג וכתבו כי לחברה מינוף "זהיר ומחושב, באופן יחסי וגם מבחינה אבסולוטית". קרדן מציינת כי לפי דו"חות הרבעון השני, יחס ההון למאזן סולו של קרדן, עמד על 46% ויחס החוב נטו עמד על 25%. עתודות הנזילות של החברה נכון לרבעון השני עמדו על כ-4.3 מיליארד שקל, השווה לסך החוב לפרעון בחברות הקבוצה בארבע השנים הקרובות.

"אנו מצרים על החלטת מעלות בעניין הדירוג ומאמינים שקרדן תדע גם בעתיד לעשות שימוש מושכל של היכולות המוכחות בקבוצה", כותבים בקרדן בתגובה להחלטת מעלות, ומוסיפים כי הם סבורים כי יתרונות אלה ישתקפו בעתיד גם בשוק ההון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully