וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתבצרים במזומן: הפיקדונות בבנקים קפצו ב-20 מיליארד שקל

שרון שפורר

13.11.2008 / 6:51

בין הסיבות: הישראלים מחפשים מקלט לכסף שפדו מהקופות ומהקרנות וחברות שמחפשות אפיק השקעה בטוח



בארבעת החודשים האחרונים גדל היקף הפיקדונות השקליים בבנקים ב-19-20 מיליארד שקל. היקף הפיקדונות השקליים הגיע בסוף אוקטובר לכ-520 מיליארד שקל - לעומת כ-500 מיליארד שקל בסוף יוני וכ-500 מיליארד שקל בסוף 2007. עיקר הגידול התרחש בספטמבר-אוקטובר, עם החרפת המפולת בשווקים וההאטה בכלכלה בעולם ובישראל.



מדובר בשני סוגי פיקדונות שקליים - צמודים ולא-צמודים. היקף הפיקדונות הלא-צמודים צמח בארבעת החודשים האחרונים בכ-13 מיליארד שקל, והיקף הפיקדונות הצמודים - ב-6-7 מיליארד שקל. פיקדונות הציבור בבנקים כוללים פיקדונות של אנשים פרטיים, אך גם של חברות וגופים מוסדיים גדולים. המגמה של הגידול בפיקדונות בולטת לנוכח העובדה שהיקף הפיקדונות הכולל של הציבור בבנקים לא השתנה כמעט מאז תחילת 2008 ועד ליולי.



הגידול בהיקף הפיקדונות נוצר בשל שלוש סיבות עיקריות: האחת - המפולת שמביאה את הציבור לחפש אחר מקום מפלט למיליארדי השקלים שפדה מקופות הגמל, מקרנות הנאמנות ומיתר אפיקי החיסכון. הסיבה השנייה היא יציבות הבנקים בישראל ביחס לבנקים בעולם והביטחון של רבים, ובהם תושבי חוץ, כי הכסף אצלם יותר בטוח, והסיבה השלישית - החיפוש של חברות ועסקים מסחריים אחר מקום בטוח יותר לכסף מאשר שוק ההון התנודתי.



תושבי חוץ מעבירים כספים לבנקים בישראל, על אף שאין במדינה ביטוח פיקדונות רשמי, בדומה לבנקים אחרים במדינות המערב, וככל הנראה בשל הצהרות בנק ישראל והאוצר על ביטוח פיקדונות גם אם לא רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully