וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: עומק ההאטה יכתיב את השינויים בריבית בנק ישראל בעתיד

TheMarker

13.11.2008 / 10:57

"המסקנה העולה מהורדת הריבית של בנק ישראל היא עלייה חדה במשקל שמהווה ההאטה הצפויה במשק הישראלי במסגרת שיקולי החלטת הריבית" כך מעריך היום כלכלן המקרו של בנק לאומי אייל רז



"המסקנה העולה מהורדת הריבית של בנק ישראל היא עלייה חדה במשקל שמהווה ההאטה הצפויה במשק הישראלי במסגרת שיקולי החלטת הריבית" כך מעריך היום כלכלן המקרו של בנק לאומי אייל רז. זאת, כאשר ברקע ההערכות כי צפויה התמתנות באינפלציה במשק ובנק ישראל מעריך כי היא תתכנס לאמצע היעד עד אמצע 2009.



להערכת רז "עומק ההאטה יכתיב את השינויים הצפויים בריבית ובנק ישראל ימשיך ויפחית את הריבית בחודשים הקרובים". יחד עם זאת מוסיף רז "התמודדות יעילה עם ההאטה בדומה לנעשה בחו"ל, רצוי שתפעל באמצעות שני כלי המדיניות במשולב-הן מדיניות תקציבית והן המדיניות המוניטרית".



בנק ישראל הודיע ב-11 בנובמבר כי הריבית תופחת ב-%0.5 לרמה של 3.0% החל ב-14 בנובמבר. בבנק לאומי מעריכים שההחלטה לשנות את הריבית שלא בתאריך המתוכנן נבעה ממידע חדש שהתקבל בבנק המרכזי ואשר ניתוחו הביא להחלטה שהתקבלה.



בשיקולי הורדת הריבית ציין בנק ישראל, את תחזיות האינפלציה של החזאים המקומיים אשר עודכנו כלפי מטה ומצויות מתחת לאמצע תחום יעד יציבות המחירים. בנוסף, על עידכון מטה של קרן המטבע הבינלאומית לתחזיתה לצמיחה העולמית.



הצמיחה בארה"ב ובאזור היורו עודכנה כלפי מטה בשיעורים של 0.8%- ו-0.7%-, בהתאמה והתחזיות לשנת 2009 למדינות אלו הם 0.7%- ו-0.5%-, בהתאמה. הגורם השלישי להחלטה היה המשך ההפחתה של הריבית בעולם על ידי בנקים מרכזיים שונים בשיעורים גבוהים מהחזוי ולעיתים שלא במועד המתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully