וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון קשה לאלרון: ההפסד גדל ל-23.5 מיליון דולר, קופת המזומנים מידלדלת והמניה איבדה 84% תוך שנה

טל לוי

13.11.2008 / 11:08

אלרון אינה מצליחה לייצר מזומנים וב-9 החודשים הראשונים של 2008 שרפה 32.5 מיליון דולר


חברת האחזקות , שבשליטת קבוצת אי.די.בי, מציגה עוד רבעון קשה ובו הפסד של 23.5 מיליון דולר (לעומת 20 מיליון דולר ברבעון המקביל) המצטבר להפסד של 51.6 מיליון דולר ב-3 הרבעונים הראשונים של 2008 - פי 3 לעומת התקופה המקבילה. בכל 2007 הפסידה אלרון 37 מיליון דולר.

ההפסדים הגבוהים מסבירים היטב את ביצועי המניה החלשים: מתחילת השנה, איבדה המניה 81.5% וב-12 החודשים האחרונים צנחה המניה ב-84% וכעת היא נסחרת בשווי של 246 מיליון שקל.

אלרון היא חברת אחזקות והרווח שלה מבוסס על "אקזיטים" כלומר מימוש השקעות ברווח גבוה. ההפסד נובע מכך שברבעון השלישי של 2008 ובכל המחצית הראשונה של השנה, לא הצליחה החברה לבצע מימוש רווחי. הפסדי הקבוצה מיוחסים למעשי להפסדי החברות הבנות בהן מחזיקה אלרון.

החברה לא מייצרת מזומנים

קופת המזומנים הכוללת של כל החברות הכלולות בקבוצת אלרון מסתכמת ב-22 מיליון דולר אולם בקופתה של אלרון לבדה (סולו) יש 9.3 מיליון דולר בלבד במזומן, איגרות חוב ופקדונות קצרים. מדובר בירידה חדה לעומת קופת המזומנים של 55.2 מיליון דולר שהיתה לאלרון בסוף 2007. הכסף שיש בקופתה של אלרון מגיע ממסגרת אשראי בהיקף של 30 מיליון דולר שקיבלה אלרון ברבעון השני של 2008 כהלוואה לזמן ארוך. אלרון אף חתמה על הסכם לקבלת הלוואה של 6 מיליון דולר מהחברה האם, דיסקונט השקעות.

לפי שעה, הקבוצה אינה מצליחה לייצר מזומנים וב-9 החודשים הראשונים של 2008 שרפה 32.5 מיליון דולר - ב-62% יותר לעומת התקופה המקבילה. בכל 2007 שרפה אלרון 26.9 מיליון דולר.

תיק החברות גדול

מאחר שהחברה מבוססת על מימושים, יש חשיבות רבה לצבר ההשקעות שמבצעת החברה מדי שנה. ב-9 החודשים הראשונים של 2009 השקיעה 70.6 מיליון דולר בחברות מוחזקות אשר כללו רכישת 5% ממניות יצרנית גלולת המצלמה לאבחון בעיות במעיים תמורת 24.5 מיליון דולר. השקעה נוספת של 4 מיליון דולר בוצעה בחברת RDC המוחזקת על ידי רשות פיתוח אמצעי לחימה (רפא"ל). השקעות נוספות בוצעו בעוד 13 חברות שמחזיקה אלרון. אחד הנכסים המעניינים של החברה הוא זכות שימוש ראשונית בכל טכנולוגיה מבית היוצר של רפא"ל אלמנט שבא לידי שימוש בחברות כמו גיוון אימג'ינג.



אחת ההשקעות הגדולות של אלרון היא בחברת שהיו"ר שלה הוא הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ. סטרלינג מפתחת אנטנות לתקשורת עם לוויינים אולם לפי שעה היא בחזקת סטארט אפ נטול הכנסות ומאז שנוסדה ב-2003 מופיעה הערת "עסק חי" בדו"חותיה הכספיים.

לאלרון רשימה לא קצרה של השקעות בסטארט אפים ובכלל זה אחזקות נוספות בתחום הרפואה (למעט גיוון אימג'ינג) כמו חברת בריינסגייט, המפתחת פלטפורמה לטיפול בשבץ חסימתי של מרכז העצבים הממוקם מאחורי חלל האף חברת Implant המפתחת שתלים אורטופדיים לחלק התחתון של עמוד השדה לשם שימור התנועתיות. אלרון אוחזת גם ב-Safend הישראלית המייצרת פתרונות אבטחה למחשבים אישיים וניידים. השקעה מעניינת היא בחברת אטלנטיום המפתחת טכנולוגיה לטיהור כמויות גדולות של מים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully