וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד המוסכים: הבלימה במכירת מכוניות משומשות תביא להפסד של 1.7 מיליארד שקל בערך כלי הרכב בישראל

דניאל שמיל

13.11.2008 / 11:30

לפי נתוני האיגוד, חברות הליסינג מחזיקות כיום עשרות אלפי כלי רכב משומשים ללא ביקוש



הציבור בישראל איבד 1.7 מיליארד שקל מערכם של נכסיו הניידים - כך עולה מדו"ח שפרסם הבוקר איגוד המוסכים על השפעת המשבר בשוק המכוניות המשומשות על הציבור. לטענת האיגוד, חברות הליסינג וסוחרי הרכב יוצאים בהנחות לרכב משומש המבטאות הנחה של 40%-30% על מחיר המחירון. חישוב פחת של 30% על מחיר ממוצע של רכב בן 7 שנים (30 אלף שקל) והכפלתו ב-1.7 כלי רכב פרטיים - מביא את כלכלני האיגוד להערכה של 1.7 מיליארד שקל.



לפי נתוני האיגוד, חברות הליסינג מחזיקות כיום עשרות אלפי כלי רכב משומשים ללא ביקוש. עוד עולה מדו"ח האיגוד, כי ההנחות שמקבלות חברות הליסינג הן 17% על מחיר המחירון הנקוב.

עיקר הדו"ח עוסק, כמובן, בענף המוסכים, שלטענת האיגוד נפגע אנושות מחברות הליסינג הדורשות מחירי הפסד. לטענת האיגוד, שוק עובדי המוסכים צומצם ב-7000 עובדים מקצועיים בשלוש השנים האחרונות. ההכנסות המדינה ממיסוי המוסכים ירדו ב-200 מיליון שקל במיסוי ישיר, ועוד 200 מיליון שקל ממיסוי עקיף (מע"מ, מיסוי על חלקי חילוף, עובדים ועוד).



חשוב לציין כי איגוד המוסכים הוא בעל אינטרס מובהק, המנוגד לחברות הליסינג, ומסיבה ברורה שירות ציי רכב גדולים רווחי פחות למוסכים ממתן שירות ללקוחות פרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully