וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בז"ן מגיבה להורדת הדירוג: "התוכנית האסטרגית של החברה תחזק אותה בהשוואה לדיורג שהוענק ב-2007"

נתן שבע

13.11.2008 / 11:38

מאז מתן הדירוג ב-2007 ועד היום, חלו שינויים חיוביים מבחינתה


מגיבה בהודעה לבורסה על הורדת הדירוג מאתמול של מעלות. בזן מציינת כי תוכנית ההשקעות שלה כבר נלקחה על ידי מעלות בחשבון כאשר החלה לדרג את החברה בדצמבר 2007. החברה מציינת כי התוכנית האסטרטגית שלה "עיקר תשלומי הפירעון של אגרות החוב יחלו בשנת 2012 ואילך, תקופה בה צפויה החברה לקבל תרומה תזרימי גדולה מההשקעות".

התוכנית של בז"ן כוללת השקעה של 1.1 מיליארד דולר במתקנים חדשים. אתמול הורידה מעלות את דירוג האג"ח של החברה בשלוש דרגות ל-A.

עוד מבהירה החברה כי מאז מתן הדירוג בנובמבר 2007 ועד היום, חלו שינויים חיוביים מבחינתה: "זמינותם התפעולית של המתקנים השתפרה והיקפי הייצור והמכירה גדול, הנזילות ותזרים המזומנים החופשי השתפרו בעקבות ירידות חדות במחירי הנפט הגולמי, תחזית המרווחים העתידיים של המוצרים במופקים בפצחן מימני (פצוח הנו הפרדה של החומרים המרכיבים את הנפט הגולמי והמתקן אמור להפיק יותר תזקיקים בעלי ערך מוסף גבוה מכל חבית נפט) שהקמתו אושרה על ידי החברה, עלתה באופן משמעותי מאז אושרה התוכנית האסטרטרגית, החברה ממשיכה להשקיע בחיזוק עסקי הליבה תוך הגדלת מורכבות הזיקוק וגמישות מתקניה והוספת נדבכים נוספים של מרווחים, על מנת להגדיל רווחיותה ולהקטין הסיכונים לאורך זמן".

בסיכומו של דבר, מציינת בז"ן כי התוכנית האסטרטגית עליה החליטה וההשקעות הגדולות שהיא עתידה לבצע, כמו גם השינוי הארגוני ותהליכי ההתייעלות הננקטים על ידה, יחזקו אותה בהשוואה למצבה בעת קביעת הדירוג, ערב הנפקת איגרות החוב ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully