וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ברוסיה נופלת ב-8.9% בעקבות הירידה במחירי הנפט

ירון הופמן

13.11.2008 / 11:43

מניית חברת רוסנפט, יצרנית הנפט הגדולה ברוסיה, מאבדת כמעט 20% מערכה



הבורסות ברוסיה נסחרות בירידות שערים חדות עם פתיחת המסחר היום בעקבות הירידה הנמשכת במחירי הנפט הגולמי, ובשל חששות כי הכלכלה המקומית תיפגע באורח קשה במיוחד במשבר הפיננסי השוטף את העולם כולו.

מדד MICEX, המאגד את מרבית היקף המסחר במניות הרוסיות, יורד ב-8.9% לרמה של 590 נקודות לאחר שכבר לאחר 30 דקות מתחילת המסחר נפל ב-10%. המדד המרכזי הנוסף RTS נסוג ב-3% לשער של 616.2 נקודות. הרגלוטורים שמפקחים על פעילות הבורסה עצרו פעמיים את המסחר בימים האחרונים בשל התנודתיות הגדולה בשערי המניות.



יצרנית הדשנים אוראלקלי, המסובכת בחובות כבדים, צונחת ב-25.3%. ענקית הכרייה נוליסק ניקל נופלת ב-21.6%. מניית חברת רוסנפט, יצרנית הנפט הגדולה ברוסיה, מאבדת כמעט 20% מערכה.



שר האוצר הרוסי, אלכסיי קודרין, אמר אתמול שייתכן כי הממשלה תקריב את הרזרבות ששמרה ליום סגריר לטובת המרצת המשק. רוסיה היא יצרנית הנפט השנייה בגודלה בעולם, והכנסות הממשלה ירדו באופן חד בשל הצניחה במחיר הנפט הגולמי, שהגיע ל-55 דולר לחבית. מחיר הנפט המיוצר ברוסיה - המכונה אוראלס בלנד - צנח אתמול לשער נמוך עוד יותר - 49 דולר לחבית. הערכות התקציב של ממשלת רוסיה מכוונות למחיר ממוצע של 95 דולר לחבית ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully