וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לה"ב עו"ד יהודה טלמון: 35 אלף מקומות עבודה נוספים נמצאים בסכנה

חיים ביאור

13.11.2008 / 12:06

לדברי טלמון, משרדי עורכי דין, רואי חשבון ואדריכלים מגלים סימנים כי לא ישרדו את המשבר



"35 אלף מקומות עבודה נוספים במגזר העסקי עלולים להימחק בתוך חודשים אחדים, אם לא תופעל מיידית תוכנית חירום לסיוע לעסקים הקטנים והבינוניים" - כך הזהיר היום נשיא לשכת ארגוני העצמאים (לה"ב), עו"ד יהודה טלמון.



לדבריו, עסקים מכל התחומים, החל ממשרדי עורכי דין ורואי חשבון ועד למשרדים לעבודות הנדסה, ייעוץ סביבתי ואדריכלות, מגלים סימנים כי לא ישרדו את המשבר. "התמוטטותם של עסקים אלה תעמיק את האבטלה במשק לשיעור של למעלה מ-10%". לטענת טלמון, העצמאים ובעלי בתי העסק אחראים על כמחצית מהגידול בשיעור התעסוקה ומדי שנה מוסיפים למשק 35 אלף מקומות עבודה. "ללא חבילת סיוע עבור העסקים שבמצוקת אשראי, בצירוף ההאטה הכלכלית, גידול זה יימחק כלא היה ותוצאותיו יהיו הרות אסון לכלכלה הישראלית", הזהיר.



טלמון קרא להשוות את מצבם של העצמאים המובטלים לזה של השכירים הנפלטים ממקומות עבודתם ולהנהיג דמי אבטלה גם לאלה שנאלצו לסגור את בית העסק שלהם מסיבות כלכליות, לפי קריטריונים שייקבעו. יש לציין שהביטוח הלאומי מצדד בדרישה זו של טלמון, אך משרד האוצר מסתייג ממנה.



הכנסת החלה בחקיקה של חוק לתשלום דמי אבטלה לעצמאים מובטלים, אך החקיקה בנושא לא הושלמה. "המחוקק לא השכיל עד היום להעניק גם לעובדים העצמאים רשת הגנה סוציאלית למקרי משבר", אמר טלמון. "כיום אנו בפיתחם של ימים שחורים לבעלי העסקים בישראל, העלולים למצוא את עצמם מתרסקים אל מתחת לקו העוני, ללא הגנה או סיוע כלשהם".



לדברי טלמון, תוכנית החירום הכלכלית למגזר העסקים הקטנים חייבת לכלול קרן הלוואות לעסקים קטנים, ערבויות מדינה לאשראי בנקאי והפעלת תוכנית להכשרה מקצועית. "כל יום של ישיבה על הגדר יעלה במאות מפוטרים נוספים", הזהיר טלמון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully