וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מקור ראשון הגישו לשלמה בן צבי מכתב לפני תביעה עקב תחושת "סבסוד ומימון העיתון"

אופיר בר-זהר

13.11.2008 / 12:44

במכתב דורשים העובדים לקבל את הסכומים שחייבים להם תוך 48 שעות או שיפתחו בהליכים משפטיים



39 מעובדי העיתון "מקור ראשון" הגישו היום מכתב התראה לפני הגשת תביעה לעורך האחראי והבעלים שלמה בן צבי ולסמנכ"ל הכספים בעיתון, מייקל שרינגטון. לפי המכתב, אשר הוגש באמצעות עו"ד אפרת דויטש, העובדים חשים כי הם "נדרשים זה למעלה משנה, לסבסד ולממן את העיתון", וכי לא משולמים להם סכומים המגיעים להם. לפיכך מוצהר במכתב כי "קצה נפשם של מרשיי והם עומדים על פירעון מלוא חובות העיתון אליהם בצירוף התחייבות כי מכאן והלאה ישולמו המשכורות ויתר התנאים הנלווים באופן קבוע ועקבי, וזאת תוך 48 שעות ממועד קבלת מכתבי זה".



במכתב טוענים העובדים כי העיתון נמצא בקשיים זה זמן רב, וכי הם התבקשו פעם אחר פעם לוותר על זכויותיהם ולתמוך בעיתון. העובדים טוענים כי שכרם הולן, כי לא זכו לקבל זכויות סוציאליות המגיעות להם, זאת בשעה שלא נעשו קיצוצים אחרים ואף הושקע כסף בפרויקטים חדשים. לפי העובדים, משכורת נובמבר של השנה שעברה (2007) טרם שולמה למרות הבטחות בנידון, כי לא שולמו להם דמי ההבראה בקיץ האחרון ומאז יולי 2008 לא מועברים כספים לפרילאנסרים בעיתון. העובדים טוענים כי גם משכורת אוקטובר 2008 טרם שולמה, וכי כאשר נודע להנהלה על התארגנות העובדים הודיעו כי חצי ממנה יועבר באופן מיידי, הודעה שלא מספקת את העובדים. בנוסף טוענים העובדים במכתב כי לפני מספר רב של חודשים הופסקה הפרשת כספים לקרנות, בעוד חלקם עדיין משלם עבור קרנות אלה במשכורתו, דבר המהווה עבירה פלילית לכאורה.



דבר נוסף שנטען הוא כי בשל התארגנות העובדים פוטר השבוע במפתיע עורך המשנה של העיתון, אורי אליצור, זאת ללא התראה או עילה, למעט התארגנות העובדים שהובילה למכתב זה. העובדים חשים כי פיטורים אלה נעשו "כדי לנסות ולהרתיע את העובדים מלפעול למימוש זכויותיהם כדין". בסיום המכתב דורשת עורכת הדין דויטש לקבל התייחסות לעניין עד ה-16 לנובמבר בצהריים, בטרם תפתח בהליך משפטי נגד העיתון.



ממקור ראשון נמסר בתגובה: "העיכוב בתשלום השכר נבע בעיכוב מהעברת חלק מהכספים של המשקיעים החדשים לעיתון (העיתון הודיע לפני כמה חודשים על כניסה של גורמים מחו"ל להשקעה בו, א"ב). בעקבות התערבות הנהלת העיתון, חלק משמעותי מהשכר יועבר עוד היום לעובדים והשאר יועבר בסוף השבוע הקרוב. הנהלת העיתון מקיימת משא ומתן עם קרנות הפנסיה כדי להסדיר ולהבטיח את כל התשלומים המגיעים לעובדים בקרנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully