וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל ויזל: "גם אם ההאטה מתחילה - זה בגלל התקשורת"

עדי דברת

13.11.2008 / 13:29

לדברי הבעלים של פוקס, הירידה במכירות נובעת מפאניקה. בעלי HDL על מבצעי סוף העונה: "עוד שנייה נגיע למצב של שוק הכרמל"

"גם אם ההאטה מתחילה - זה בגלל התקשורת, היא גורמת לאנשים לקנות פחות. ההערכה שלי היא שהמחצית הראשונה של 2009 תהיה מאוד קשה ואחרי זה ייצאו מזה. יהיה משבר מאוד עמוק, אך גם קצר. אם יש ירידה קלה במכירות זה בגלל הפאניקה". כך אמר היום הראל ויזל, מבעלי רשת האופנה פוקס, ב"שיח מנכ"לים" של מנכ"לי הקניונים ורשתות השיווק.

למרות שהפאנל היה בסימן "הכל שגרה, אין משבר", הצהירו המנכ"לים כי הם עוצרים תוכניות חדשות והתרחבויות.

פאר נדיר, מנכ"ל קבוצת עזריאלי, הצטרף לדברי ויזל: "מישהו מייצר פה פאניקה שלא קיימת. ספטמבר היה חודש טוב, אוקטובר הוא חודש בסדר וחודש נובמבר מתקיים כסדרו - 4%-3% לכאן או לכאן זה לא הסיפור".

למרות האופטימיות, התרחבות הקניונים והרשתות כנראה שלא תמשיך באותה עוצמה. "נעשות הרבה טעויות - יזמים בלי ניסיון מחליטים לקחת קרקע ולבנות קניון, ריטיילים פתאום מתחילים לייבא איזה מותג. כרגע הדברים האלה נעצרים וטוב שכך כי הם עושים נזק לכולם. זה עדיין לא אומר כלום על השוק המסודר בישראל", סיפר רונן אשכנזי, מנכ"ל גזית גלוב.

עמיר בירם, מנכ"ל בריטיש ישראל, מצא את הפן החיובי בהגעת המשבר הכלכלי: "אם האווירה הטובה הייתה נמשכת עוד כמה שנים היו חנויות ופאוור סנטרים בכמויות. היינו מוצאים עצמנו כמו ארה"ב ומזרח אירופה עם עשרות קניונים ברחוב אחד ומקבלים מכה הרבה יותר קשה. מזל שזה קרה היום". על הפיתוח של בריטיש ישראל אמר בירם כי "רוב הפיתוח שלנו הוא הרחבות וצריך עכשיו להשקיע בקניונים שלך. בכל זאת, אני לא אקנה מחר אדמות נוספות לבניית מקומות חדשים כי אנחנו לא חיים בבועה".

הרשתות הקטנות יצאו נגד יציאתן המוקדמת של רשתות השיווק הגדולות במבצעי סוף עונה. לדברי צביקה לוינסון, מבעלי HDL, צריך להיות תיאום בין רשתות. "עוד שנייה נגיע למצב של שוק הכרמל", התריע. נדיר ענה לו בתגובה כי הוא צריך לבוא בטענות לרשתות כמו פוקס, קסטרו וקבוצת המשביר לצרכן שהתחילו במבצעים בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully