וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנליסט

TheMarker

13.11.2008 / 13:06

d.r.bell בבלוג הרהור שני



זמן קצר לפני התרסקות שוק ההון ביקרתי בבנק. יועץ ההשקעות שלי קידם את פני בחיוך רחב. "יש לנו בשבילך השקעה מעניינת", אמר וסובב כלפי את צג המחשב. "ראה", אמר בקול של מומחה, "הגרף הירוק מסמן את העליות שחלו בנייר בשנה האחרונה. 25%". הוא הבחין שאני מתלבט ומיד הוסיף: "המניה מומלצת על ידי האנליסטים של הבנק. הדירוג שלה 10, רמת הסיכון 3". קניתי.

יומיים לאחר מכן צנחה המניה ב-20%. המידע שעיבדתי בכוחותי הדלים והאינטואיציה שלפעמים משרתת אותי נאמנה אמרו למכור. מיהרתי לבנק. אולי אצליח לברוח מהמניה ולהציל את מה שנותר מהשקעתי. היועץ הפנה לעברי את צג המחשב. "בעשר השנים האחרונות עשתה המניה 80%", אמר והביט בי בביטול, כמו הייתי עז. "תסמונת העדר", קבע בקול סמכותי, "אנשים קונים ביוקר ומוכרים בזול". שוכנעתי. לא רציתי להשתייך לעדר.



למחרת שוב הגעתי טרוט עיניים לבנק. המניה צנחה ב-15% נוספים. "זה בגלל השמועות על הפחתת הריבית ודו"ח רבעוני שלילי", הסביר.



שבוע נוסף חלף, המניה המשיכה לרדת בצניחה חופשית, שוויה עמד כבר על שליש מהמחיר שבו קניתי אותה. הגעתי שוב לבנק. "אם אתה מתעקש, אז נמכור", אמר המומחה, אלא שאז התברר שגם במחיר הזה אין קונים.



מה אני מעסיק אתכם ב"צרות" שלי? בגלל האנליסטים, המומחים והיועצים בשוק ההון וגם בתחומים אחרים. מתברר שאלה טובים בלהסביר מה אירע בעבר אך מתקשים לזהות תפניות, ובוודאי לצפות את העתיד. סוף המאה הקודמת ותחילת המאה ה-21 מתאפיינים במורכבות שהעולם לא ידע כמותה בעבר בתחום הכלכלי, הפוליטי והמדיני. אנו חיים בכפר גלובלי משופע במידע העובר במהירות ובזמן אמת ממקום למקום - עובדה המאפשרת למדינות, לעסקים וגם לפרטים להשפיע על אירועים תוך כדי התהוותם, ולפעמים לשנות את מסלולם. אז בפעם הבאה שאתם הולכים לבנק אספו נתונים, הפעילו את השכל והאינטואיציה - והחליטו. אתם לא זקוקים לאנליסטים כדי לקבל החלטה רעה.



710327=http://cafe.themarker.com/view.php?t

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully