וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביזנס פלז'ר

TheMarker

13.11.2008 / 13:06



נחמה בוגין

שמאית מקרקעין ומשפטנית



לישון בחווה



סעו לויילס! לאחר שלושה ימים התאהבתי בחבל ארץ זה של בריטניה ואני מקווה לחזור לשם. בוויילס יש הכל - מצודות, טירות, שמורות טבע, מסלולי הליכה, טיפוס הרים, חופים עוצרי נשימה, אנשים מקסימים ושפה שגרמה לי כמה פעמים להסב ראש ולחפש מי מדבר עברית, אך הם דיברו כמובן וולשית עם האותיות הגרוניות והמלים הקשות להגייה. המסע בין העיירות והכפרים הוא מרתק, ויש B&B בשפע ובכל מקום. כדאי ללון באחת החוות החקלאיות הפזורות לאורך הכבישים, שהוסבו לבתי מלון. המרחקים לא גדולים והדרך עוברת לרוב בכבישים קטנים וצרים - דבר שמאריך את הנסיעה ומגדיל את ההנאה, כי מדובר בנופים בראשיתיים ובתוליים. כדאי לצאת לסיור המשולב ברכיבה על סוסים בהרים - זו חוויה כיפית גם לגדולים וגם לקטנים. מומלץ לבקר בפארק מורשת העמקים שליד רוהונדה (Rhondda), הסמוכה למרת'יר טידפיל (Merthyr Tydfil).



-



מירה אלטמן



מנכ"לית בנייני האומה



מוזיאון ופארק



אין מרתק יותר ממסע בין העיירות והכפרים של חבל ויילס. מעניינת ביותר היא העיירה קרדיף (Cardiff) שאוצרת בתוכה את השדרה המפוארת Blvd de Nantes, את בניין העירייה שמקורו במאה ה-19, את בית המשפט ואת המוזיאון הלאומי של ויילס. המוזיאון, שבו יצירות אמנות חשובות מהמאות ה-18 וה-19, מציג את ויילס על פניה השונים, היסטוריים ומודרניים כאחד. בתום הסיור כיף לנוח בפארק Cathays הסמוך שבו מרבדי פרחים צבעוניים, עצים, פסלים ומזרקות. בסמוך נמצאת גם האוניברסיטה של ויילס.



-



יובל לימון



מנכ"ל למטייל



מוזיאונים לכל



באזור קרדיף, ובוויילס בכלל, יש מגוון מוזיאונים הפתוחים לקהל הרחב בחינם:



סט. פאגנס (St. Fagans) מוזיאון פתוח ובו כ-30 בתים מכל ויילס, שפשוט קובצו ושוחזרו בחלל גדול. הם מחולקים לפי תקופות ונושאים, וכוללים בין השאר את בית הדואר הראשון של ויילס, בית משנת 1500 וכנסייה עתיקה. כולם שופצו והם במצב טוב, ובחלקם יש ריהוט מושקע. במקום יש מידע על המוצגים, פעילויות לילדים, חנויות ומאפייה ישנה ומצוינת. מומלץ לכל המשפחה. הכניסה חינם ויש אוטובוס מהתחנה המרכזית בקרדיף.



ביג פיט (Big pit) הוא מוזיאון שהוקם בתוך מכרה פחם שנסגר. אפשר ללכת לעיירה שנמצאת לא רחוק משם (שמה Blaenafon) ובה יש שחזור של שלושה בתי כורים, המראה כיצד הם חיו במאות ה-18 וה-19. המוזיאון הוא חווייה נהדרת לילדים.



המוזיאון הלאומי של ויילס (National Museum Wales) מוזיאון טבע, מדע ואמנות. כולל תצוגה של ציורים יפים במיוחד ועבודות של מונה. במקום תצוגה מרשימה שעוסקת בכל מה שקשור לטבע באזור - חיות, פטריות, צמחייה, קריסטלים, ואפילו לווייתן אמיתי. המוזיאון נמצא בקרדיף. ילדים יכולים להעביר שם שעות בכיף, אך גם מבוגרים.



בכל הנוגע ללינה, אני ממליץ על מלון Yew Tree House שנמצא במערב אנגליה, ממש קרוב לגבול ויילס וליד הרפורד (Hereford) - עיירה מעניינת מימי הביניים. במרחק נסיעה קצר נמצאים לא מעט אתרי טיול מעניינים - שמורות טבע, מסלולי הליכה רטובים, מכרות זהב ופחם, גני חיות לילדים ועוד.



חדרי המלון גדולים ומרווחים ולחלקם צמוד חדר נוסף שבו מיטות לילדים. יש אמצעים לאירוח פעוטות. ארוחת הבוקר היא אנגלית ומשובחת, ויש המון תשומת לב לפרטים קטנים: מצעים מפנקים, מגבות ענק ותה משובח בחדר. והכי חשוב: האנשים נפלאים, שמחים לייעץ ולעזור, ומלאי שמחת חיים. יש שם גם אינטרנט אלחוטי למי שקשה לו להתנתק.



המחיר ללילה הוא 60 ליש"ט, ויש הנחה למי שנשאר במקום כמה לילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully